Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009 | By: Eva Krokidi

Αυτοκτονώντας με το πηρούνι μας: Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα!

Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ώς εκπαιδευτικό υλικό, συνοδευόμενη φυσικά από ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.


Φινλανδία-Ελλάδα

Μια και σύντομα θα έχουμε την επίσκεψη των Φινλανδών συνάδελφων, δείτε την εκπομπή του Παύλου Τσίμα για τα εκπαιδευτικά συστήματα Φινλανδίας -Ελλάδας


Το κουτί της Πανδώρας: Παιδεία

Σύλλογος Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας

Ο Σύλλογος Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας είναι το μοναδικό συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου μας, που μπορεί να δράσει και σε επίπεδο διοίκησης αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα, και προκειμένου να αναγνωρισθεί ως Ομοσπονδία η ΔΟΟΟ στην Ελλάδα, και τα μέλη της ως επίσημα μέλη της ΔΟΟΟ, θα πρέπει ο ΣΚΟΟ να είναι εγγραμένος ως όργανο στην ΔΟΟΟ. Ταυτόχρονα, είναι ο μόνος που μπορεί να διεκδικήσει θέματα για τους εν ενεργεία καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας.
Αυτή τη στιγμή όμως είναι ΑΝΕΝΕΡΓΟΣ. Που σημαίνει ότι δεν υπάρχει ΔΣ που θα τον λειτουργούσε.
Θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν οι απαιτούμενες εκλογές, και μάλιστα σύντομα.
Απαραίτητη προυπόθεση για την λειτουργία του Συλλόγου πιστεύω ότι είναι η συνεργασία με τον Σύλλογο Αποφοίτων, μια και είμαστε λίγοι και μόνο με την συνεργασία μπορούν να επιτευχθούν τα θέματα μας.
Ποιοι-ες θα μπορούσαν να είναι υποψήφιοι-ες??
Τρίτη, 17 Μαρτίου 2009 | By: Eva Krokidi

Δειγματική διδασκαλία Τριαρχικής Νοημοσύνης










Σήμερα, στο φιλόξενο Γυμνάσιο Αγ. Βασιλείου πραγματοποιήθηκε η Δειγματική Διδασκαλία του μαθήματος Οικιακής Οικονομίας. Την διδασκαλία του μαθήματος "διατροφή στους κύκλους της ζωής" έκανε ο Δημήτρης Ζμπάινος, με την βοήθεια δυο φοιτητριών του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.
Προηγήθηκε χαιρετισμός της Προέδρου του τμήματος κ. Ευαγγελίας Γεωργιτσογιάννη και ομιλία της με θέμα: " Οικιακή Οικονομίας και πολιτισμός".

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο απο την δειγματική.




Επιτρέψτε μου τώρα, να σας πω λίγα λόγια καρδιάς για όσα έγιναν σήμερα.

Η σημερινή μέρα, η μέρα της δειγματικής διδασκαλίας με τις αρχές της τριαρχικής νοημοσύνης ήταν μια μοναδικά όμορφη μέρα.
Για πρώτη φορά, σχεδόν όλες οι καθηγήτριες και ο καθηγητής Οικιακής Οικονομίας του Νομού Αχαΐας με την παρουσία τους, την συμμετοχή τους και τη διάθεσή τους για αναβάθμιση του μαθήματος και της επιστήμης της Οικιακής Οικονομίας με έκαναν να αισθανθώ πολλή υπερήφανη. Με οδήγησαν να νιώσω συναισθήματα ανατροφοδότησης, μου έδωσαν δύναμη να συνεχίσω, να ονειρεύομαι, να αντέχω στα δύσκολα, να ελπίζω, να εύχομαι.
Η παρουσία της κ. Ευαγγελίας Γεωργιτσογιάννη, που μας έκανε την μεγάλη τιμή να είναι μαζί μας, με τις ιδέες που μας έδωσε, με έκανε να αισθανθώ για άλλη μια φορά, ότι δεν είμαστε μόνες-οι μας…είναι εκεί, με το Πανεπιστήμιο, και το τμήμα μας, στο πλάι μας, μας συμπαραστέκεται, είναι κοντά μας, σε όλα όσα προσπαθούμε τόσα χρόνια, νιώθοντας τόσες φορές, την απογοήτευση, την απελπισία για ένα μέλλον χωρίς φως. Όμως τώρα, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας είναι το πλάι μας, με την καλύτερη μορφή του. Με την ίδια την Πρόεδρο του.

Και από την άλλη, ο Λέκτορας κ. Δημήτρης Ζμπάινος. Ένα άτομο ενθουσιώδες, δυναμικό, με όνειρα και εκείνος, με διάθεση για την εισαγωγή νέων θεωριών που μπορεί να μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε τις εκπαιδευτικές μας δυνάμεις.

Είμαι πολύ χαρούμενη απόψε. Γιατί για πρώτη φορά, ο συνδυασμός δυνάμεων, θεσμών, ανθρώπων, μαθητών και καθηγητών, έδειξε ότι τίποτε δεν είναι αδύνατο. Όλα μπορούν να γίνουν αρκεί να το θέλουμε!!! Να το θέλουμε και να επιθυμούμε πραγματικά.
Σας ευχαριστώ πολύ όλους!!!!! Μέσα από την καρδιά μου….

Home Economist vs Chef, from James!

Στο εξωτερικό, αφού το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας έχει κάπως διαφορετικό προσανατολισμό απο εκείνο στην χώρα μας, το ερώτημα που τίθεται σχετικά με τις διαφορές που έχει ένας μάγειρας σε σχέση με κάποιον-α που μαγειρεύει αλλά είναι επιστήμονας Οικιακής Οικονομίας είναι πάντα ζωηρό.
Δείτε το βίντεο που ανέβασε στο youtube ο φίλος μας ο James σχετικά με αυτό το ερώτημα...και στο οποίο ο ίδιος μιλάει για τις απόψεις του.



Σάββατο, 14 Μαρτίου 2009 | By: Eva Krokidi

Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου







Εκτός απο την υπέροχη εμπειρία του σχολείου στο Κέντ, είχαμε την ευκαιρία να συναντηθούμε και με καθηγητές από το Institute of education, London University. Εκεί εκτός απο την παρουσίαση που μας έγινε σχετικά με τις εκπαιδευτικές έρευνες που πραγματοποιούνται και την παρουσίαση τους θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας, κάναμε και την δική μας παρουσίαση( την έκανε ο κ. Δημήτρης Ζμπάινος βέβαια, που είναι και ο εμπνευστής όλης της προσπάθειας) με την φιλόδοξη προσπάθεια που θα υλοποιηθεί μέσα απο το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας και τις αρχές της τριαρχικής νοημοσύνης.
Για άλλη μια φορά, καταλάβαμε ότι έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε, αλλά νιώσαμε ότι μάλλον είμαστε σε καλό δρόμο....ή ότι η διάθεση, ο αυθορμητισμός μας, και φυσικά ο μεγάλος ενθουσιασμός μας, μπορεί, παρόλες τις αντιξοότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και των λειτουργιών του, να μας οδηγήσει σε κάτι νέο, όμορφο και χαρούμενο.
Που θα μας κάνει να πούμε ότι τουλάχιστον προσπαθήσαμε, το παλεύουμε, το δοκιμάζουμε και όπου μας πάει...
Ένα είναι σίγουρο!Το ταξιδι είναι αυτό που μετράει, η Ιθάκη είμαστε εμείς, το αποτέλεσμα θα περάσει πρώτα απο εμάς,τους καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας, και μετά στους μαθητές μας, και στην σχολική κοινότητα τελικά.
Πάντως, δεν θα πούμε ποτέ ότι δεν καταφέραμε να κάνουμε κάτι που δεν το δοκιμάσαμε ποτέ!
Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009 | By: Eva Krokidi

Το σχολείο του Kent....and us, the ....Geeks!!!!







Η χθεσινή εμπειρία ήταν μοναδική. Η επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε ήταν στο Δημοτικό σχολείο Horsmonden στο Kent. Η περιοχή είναι αγροτική, με πολλά μικρά χωριά, το ένα δίπλα στο άλλο. Ένα τοπίο αγγλικής φύσης υπέροχο, παρόλο το γκρίζο του καιρού και το ξερό του χειμώνα.
Το προσωπικό του σχολείου, Διευθυντής και δάσκαλοι, είχαν φροντίσει οι ίδιοι να μας παραλάβουν από το σταθμό του τρένου, μετά από μια πολύ όμορφη διαδρομή, από το Λονδίνο, και την ευκαιρία που είχαμε να μιλήσουμε και να γνωριστούμε καλύτερα, όλα τα μέλη της μικρής ομάδας που μαζί, πηγαίναμε στο σχολείο. 10 τα άτομα της ομάδας αυτής, ευέλικτη, εύκολη και ευπροσάρμοστη.
Φθάσαμε στο σχολείο, με μια συννεφιά που έφερνε που και που ψιχάλες ή και βροχή.
Το ψηφιδωτό στην είσοδο του σχολείου προετοίμαζε για την ατμόσφαιρά του. Χαρούμενο, ευτυχισμένο, ελεύθερο, δημιουργικό, όμορφο, οικογενειακό, φιλόξενο. Στο σχολείο διδάσκουν και σύμφωνα με τις αρχές της τριαρχικής νοημοσύνης, μας είχε πει ο Δημήτρης Ζμπάινος. Ήταν άλλωστε ο λόγος της επίσκεψης στο σχολείο αυτό.
Αφήσαμε τα παλτά μας σε ένα πολύχρωμο καναπέ, σε ένα μικρό δωματιάκι που χρησίμευε για παιδιά που ήταν κουρασμένα ή έπρεπε για κάποιο λόγο να απομονωθούν ή να ξεκουραστούν.
Οι αίθουσες διδασκαλίας εναλλάσονταν η μία δίπλα στη άλλη....χωρίς ιδιαίτερα χωρίσματα, χωρίς βαρείς τοίχους, σιδερένιες βαριές πόρτες, δυσκολία στην επικοινωνία. Τα παιδιά φορούσαν τις ατολές τους, πράσινα σκούρα φούτερ, γκρί φούστες ή παντελονάκια, γραβατούλες με ρίγες. Σε μπλέ απόχρωση τα μεγαλύτερα. Μπαινόβγαιναν στις τάξεις τους, όταν το αποφάσιζε η -ο δάσκαλος -α χωρίς να ακούγεται κάποιο κουδούνι, χωρίς άγχος, χωρίς ανησυχίες, με τα χέρια δεμένα στην πλάτη, ένα ένα στη σειρά, με μεγάλα χαμόγελα στα πρόσωπά τους. Μικρά χαρούμενα, ευτυχισμένα πιτσιρικάκια που βρίσκονταν στο σχολείο γιατί φαίνονταν να περνούν καλά.
Η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων ήταν μια μαγική αίθουσα. Την μια στιγμή ήταν αίθουσα μουσικής, όπου τα παιδιά της 4ης τάξης έπαιζαν τσέλο όλα μαζί, με την καθοδήγηση του δασκάλου μουσικής, που θύμιζε εκείνον στο τηλεοπτικό Fame , για όποιον το θυμάται, και την παρτιτούρα στην οθόνη προβολής του βιντεοπροβολέα. Την επόμενη στιγμή, η αίθουσα είχε γίνει τραπεζαρία για να μας φιλοξενήσει όλους για το μεσημεριανό μας, παιδιά και φιλοξενούμενους, να γιορτάσουμε τα γενέθλια δυο μικρών, στο αγγλικό αλλά και στο ελληνικό τραγουδάκι από εμάς τους Geeks...όπως έτρεξε να ανακοινώσει στον διευθυντή Malcolm Hayes ένας μικρούλης.
Και έπειτα, αίθουσα για τις καλλιτεχνικές δημιουργίες του Flat Stanley, (www.flatstanley.com), του ήρωα που έπρεπε να γίνει επίπεδος και να κουβαλήσει και όλα τα υπάρχοντα του στο ταξίδι του στην Αίγυπτο. Μαζί με την ευκαιρία που δίνονταν στους μαθητές, να λύσουν τα μαθηματικά προβλήματα που είχαν οι Αιγύπτιοι στις κατασκευές των πυραμίδων, στην συντήρηση στις μούμιες, στην γεωγραφία της χώρας. Και όλα αυτά με την χρήση πολλών βιβλίων που βρίσκονταν σε μια γωνιά της αίθουσας, μαζί με ένα κουτί άμμο που έδειχνε και την γεωλογία της περιοχής.
Το μάθημα των γαλλικών ήταν επίσης μια διαφορετική προσέγγιση. Ένας ηλεκτρονικός χάρτης, βοηθούσε με ένα ψηφιακό παιχνίδι τους μαθητές και την δασκάλα τους που τους μίλαγε μόνο στα γαλλικά, να βρουν τους δρόμους που χρειάζονταν ένα ποντικάκι για να πιάσει το τυράκι του. Μόνο που οι οδηγίες αριστερά, δεξιά έπρεπε να δίνονται στα γαλλικά, και να επιλέγονται με το σωστό τρόπο.
Η αίθουσα του προσωπικού είχε αναπαυτικές καρέκλες ΙΚΕΑ. Το τσάι έδινε την εγγλέζικη νότα, και ταίριαζε απόλυτα με το ευχάριστο και άνετο περιβάλλον.
Όταν κάποια στιγμή έπρεπε να φύγουμε από το σχολείο για να επιστρέψουμε στο Λονδίνο, νιώσαμε ότι αυτό θα γινόταν με λύπη. Δεν υπήρχε κάτι σε αυτό το χώρο που να μας έκανε να νιώσουμε άσχημα, βαρετά, πληκτικά. Τίποτε που να μας κάνει να μισήσουμε το σχολείο, να νιώσουμε απόρριψη ή απλά να μην νιώθουμε σαν το σπίτι μας. Σκεφτήκαμε, απλά, ότι μάλλον και οι μαθητές ένιωθαν έτσι, αλλά και οι δάσκαλοι. Αφού όλοι χαμογελούσαν με την καρδιά τους, ήταν ζεστοί και φιλικοί, δεν φώναζε κανείς, και κανείς δεν έδειχνε να θέλει να σταματήσει να δουλεύει εκεί.
Βέβαια, ο Διευθυντής ήταν επίσης φιλικός, ζεστός, με χιούμορ και ζωντάνια, και απέραντη αγάπη για τα παιδιά που καθρεπτίζονταν στο πρόσωπό του.
Φυσικά μιλήσαμε για όλα τα εκπαιδευτικά θέματα που μας ενδιέφεραν. Ζήσαμε τις αγωνίες τους, τον αγώνα του, τις επιθυμίες του, τις ελπίδες του.
Στο δρόμο του γυρισμού, μας είπε μια κουβέντα που ίσως είναι και το μυστικό της επιτυχίας του σχολείου που διοικεί.
Η κάθε μέρα είναι μια διαφορετική εμπειρία.
Μήπως είναι ώρα να σκεφτούμε και εμείς το σχολείο μας ως εμπειρία, ως ταξίδι ζωής; Μήπως να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο, να δούμε εκείνα που έχουμε κάνει και όχι εκείνα που δεν έγιναν;; Μήπως το πρόγραμμα της τριαρχικής νοημοσύνης που σύντομα θα υλοποιηθεί μπορεί να είναι η αρχή για μια νέα στάση στα εκπαιδευτικά πράγματα;;
Η επίσκεψη στο σχολείο του Κέντ ήταν εμπειρία ζωής για μας....Εμπειρία που μπορεί πολύ απλά να γίνει ερωτηματικά, σκέψεις και προτάσεις για ένα καλύτερο μέλλον και στο ελληνικό σχολείο.

Πάρτε μια μικρή γεύση απο το σχολείο...

International relationships!


Από την περασμένη Κυριακή, βρισκόμαστε στο Λονδίνο,στα πλαίσια του σχεδίου της ανάπτυξης της Τριαρχικής Νοημοσύνης, με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου και την καθοδήγηση του Δημήτρη Ζμπάινου.
Η πρώτη μέρα κύλησε για τον καθένα διαφορετικά. Με λίγη ξενάγηση στο Λονδίνο, με συναντήσεις με φίλους. Έτσι είδαμε τον James MacIntosh, τον φίλο Οικιακό Οικονόμο που έχουμε γνωρίσει στην ΔΟΟΟ. Μιλήσαμε για την επιστήμη μας ακόμη μια φορά, μοιραστήκαμε το όραμά του, προσπαθήσαμε να τον ενισχύσουμε στο έργο του και στην μεγάλη προσπάθεια που κάνει να αναδείξει , με τον τρόπο του, την Οικιακή Οικονομία στην πατρίδα του.
Εκείνο που είχε μεγάλη σημασία ήταν το γεγονός ότι συμφωνήσαμε σε ένα σημαντικό θέμα. Ότι η Οικιακή Οικονομία δεν μπορεί παρά να είναι μόνο ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, στάση ζωής και ψυχής. Ότι η επιστήμη την οποία υπηρετούμε ο καθένας από την μεριά του, μπορεί να δώσει καρπούς, μόνο αν προσφέρεται μέσα από την καρδιά, που στην συνέχεια μετατρέπεται σε πράξη, πράξη καθημερινής ζωής, αγώνα και πάλι με το παράδειγμά μας, μέσα από τις δικές μας ενέργειες. Και όχι γιατί ΠΡΕΠΕΙ, αλλά γιατί έτσι νιώθουμε, αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ζούμε καλύτερα, αυτή είναι η δική μας ζωή, που γίνεται καλύτερη μέσα από την επιστήμη μας, που την υπηρετούμε και την ζούμε ταυτόχρονα. Για άλλη μια φορά, η διεθνής επαφή με συναδέλφους, υποδεικνύει την ανάγκη για επικοινωνία , που δίνει την απαιτούμενη ανατροφοδότηση για την συνέχεια.
Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2009 | By: Eva Krokidi

«ΓΕΩΡΓΙΑ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ»

«ΓΕΩΡΓΙΑ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ»

Τριήμερο Επιμορφωτικό Σεμινάριο στο Κ.Π.Ε. Λαυρίου

(19-21 Μαρτίου 2009)

Σχετ.: Φ.3/381/26-2-2009/ΚΠΕ Λαυρίου



Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Λαυρίου, διοργανώνει τριήμερο σεμινάριο με θέμα: «Γεωργία, διατροφή και ποιότητα ζωής»
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί από 19 έως 21 Μαρτίου 2009 στις εγκαταστάσεις του Κ.Π.Ε. Λαυρίου.
Σε αυτό μπορούν να συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί από τη Διεύθυνσή μας, με προτεραιότητα σε όσους υλοποιούν πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ειδικότερα στο θεματικό πεδίο «Γεωργία, διατροφή και ποιότητα ζωής».

Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να αποστείλουν συμπληρωμένη την επισυναπτόμενη αίτηση συμμετοχής μέχρι την Τρίτη 10 Μαρτίου 2009, στο Τμήμα Π.Ε.(e-mail: envir-edu@dide.ach.sch.gr ή Φαξ: 2610 622553).

Τα έξοδα εκπαίδευσης, διαμονής και διατροφής των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών θα καλυφθούν από το ΤΔΥΕ του Κ.Π.Ε. ενώ τα έξοδα μετακίνησης θα βαρύνουν τους ίδιους. Οι εκπαιδευτικοί θα φιλοξενηθούν στον ξενώνα του Κ.Π.Ε. που διαθέτει εξάκλινα δωμάτια με δικό του μπάνιο το κάθε δωμάτιο.

Η αίτηση θα "ανέβει" στην ιστοσελίδα μας.
Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2009 | By: Eva Krokidi

Πραγματοποίηση Επιστημονικής Ημερίδας και Δειγματικής διδασκαλίας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στις 17 Μαρτίου, ημέρα Τρίτη, και ώρα 11.30-14.30, στο Γυμνάσιο Αγίου Βασιλείου Αχαΐας, θα πραγματοποιηθεί Επιστημονική Ημερίδα Καθηγητών-τριών Οικιακής Οικονομίας.
Το πρόγραμμα της Ημερίδας θα έχει ως εξής:
• 11.30- 12.25: Χαιρετισμός της κ. Ευαγγελίας Γεωργιτσογιάννη, Προέδρου του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας - Ομιλία της Προέδρου κ. Γεωργιτσογιάννη με θέμα: «Οικιακή Οικονομία και Πολιτισμός»
• 12.25- 12.35: Διάλειμμα
• 12.35- 13.30: Δειγματική Διδασκαλία , με την εφαρμογή της θεωρίας της Τριαρχικής Νοημοσύνης στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας , σε συνέχεια της προηγούμενης επιστημονικής συνάντησης. Η διδασκαλία θα υλοποιηθεί στην Β΄ Τάξη Γυμνασίου, από τον Λέκτορα του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας κ. Δημήτρη Ζμπάινο, και φοιτήτριες του τμήματος.
• 13.30- 14.30: Συζήτηση