Τρίτη, 29 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Συναντήσεις με νεοδιόριστους-ες καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας

Στα πλαίσια των συναντήσεων με τους νεοδιόριστους -ες καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας θα έχω συνεργασία με :
Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου, στο Γυμνάσιο Αγίου Ανδρέα, Άστρους Κυνουρίας.
Την Πέμπτη 1 Οκτωβρίου,στο Γυμνάσιο Μολάων Λακωνίας και στο 3ο Γυμνάσιο Τρίπολης.
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Τριαρχική νοημοσύνη στην τάξη!

Ήρθε η ώρα να κάνουμε πράξη το φιλόδοξο σχέδιο της τριαρχικής νοημοσύνης μέσα στην διδασκαλία του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας.
Η ανάρτηση αυτή έχει ως στόχο το ξεκίνημα μιας συζήτησης από όλες και όλους, όσους θα εργάζονται ενεργά με αυτό το πρόγραμμα στις τάξεις τους. Περιμένουμε λοιπόν τα σχόλια σας, έτσι ώστε να ανταλλαχθούν απόψεις χρήσιμες για όλους και όλες, αλλά και να δώσετε ανατροφοδότηση, αρχικά σε μένα αλλά πιο ουσιαστικά στον Δημήτρη Ζμπάινο, ώτσε να συνεχίσουμε την δουλειά και την υποστήριξη των ομάδων.
Χθες κάναμε την πρώτη τηλεδιάσκεψη μέσω skype με το κ. Ζμπάινο και την ομάδα των καθηγητριών της Πάτρας. Λύσαμε προβλήματα, συζητήσαμε, σχεδιάσαμε και προ πάντων πήραμε όλες και όλοι δύναμη για να συνεχίσουμε.



Μερικά συμπεράσματα είναι τα εξής:
1. Πρώτα δίνουμε το ερωτηματολόγιο που περιγράφει την αυτεπάρκεια των μαθητών-τριων στην τάξη. Σε αυτό βοηθάμε όπου χρειαστεί αν και θεωρήθηκε σκόπιμο να διαβαστεί από την καθηγήτρια-ή και να συμπληρώνεται από τους μαθητές-τριες. Αυτό θα δοθεί και πάλι αργότερα και θα συλλεχθεί από την ομάδα του Χαροκοπείου όταν έρθει η ώρα προς διόρθωση για την εξαγωγή των στοιχείων.

2. Δίνουμε το προ-τεστ με τα θέματα διατροφής. Αφήνουμε μια διδακτική ώρα τους μαθητές-τριες να το συμπληρώσουμε τονίζοντας ότι δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Οι ίδιοι οι μαθητές-τριες θα εμβαθύνουν όσο μπορούν και η ομάδα του Χαροκοπείου και πάλι, μετά την συλλογή και εξαγωγή των στοιχείων θα αποφασίσει για το επίπεδο των μαθητών ,στο γνωσιακό και μόνο σημείο.

3. Χρησιμοποιούμε την επόμενη διδακτική ώρα για την προσφορά του εκπαιδευτικού θεωρητικού υλικού που αφορά στην Οικιακή Οικονομία στην Αρχαία Ελλάδα, στο Βυζάντιο κ.λ.π. χρησιμοποιώντας το υλικό του σχολείου αλλά και το φυλλάδιο που σας έχει ήδη δοθεί. Αν χρειασθεί, λόγω μεγαλύτερης εμβάνθυνσης ή μεγάλου ενδιαφέροντος των μαθητών, μπορούμε να προσθέσουμε λίγο χρόνο ακόμη. Έτσι κι αλλιώς για όλα ισχύουν εκείνα που λέμε στις συναντήσεις. Ότι ΕΜΕΙΣ αποφασίζουμε για τον τρόπο και το χρόνο εργασίας, αρκεί να έχουμε θέσει τους στόχους μας.

4. Προχωράμε στις ομάδες εργασίας, χωρίζοντας τους μαθητές σε αυτές και δίνοντας τους τα φύλλα εργασίας που σας έχουν ήδη δοθεί και θα ακολουθήσει κι άλλο.Οι μαθητές εργάζονται σε αυτά, και τα παρουσιάζουν στην τάξη. Στο επόμενο μάθημα, παίρνουν μια διαφορετική ομάδα, νέο φύλλο εργασίας και συνεχίζουμε με αυτό τον τρόπο.
Οι εργασίες αυτές, τα φύλλα εργασίας συμπληρωμένα, μπαίνουν από εσας, σε ατομικούς φακέλους και έτσι έχετε το υλικό για την πιο μοντέρνα μορφή αξιολόγησης, το πορτφόλιο. Αν παρόλα αυτά θέλετε να τους δώσετε δουλειά για το σπίτι, (πράγμα που δεν είναι απαραίτητο) ζητήστε τους να συμπληρώσουν ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών, ή να ετοιμάσουν με μια ματιά το επόμενο κεφάλαιο ώστε να είναι έτοιμοι-ες για την επόμενη εργασία στην τάξη.

Ξεκινάμε λοιπόν!!! Ακούμε τα σχόλια σας, τις απόψεις σας, τις απορίες σας!
Και συζητάμε ψάχνοντας για λύσεις και ανατροφοδότηση σε όλες τις πλευρές.
Να ξέρετε ότι ΣΑΣ ΖΗΛΕΥΩ!!!Αυτό που κάνετε είναι και ήταν πάντα το διδακτικό μου όνειρο!!Άντε, διασκεδάστε το και για λογαριασμό μου, και σύντομα θα τα πούμε από κοντά αφού θα σας επισκεφτούμε στις τάξεις σας.


Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Το πρόγραμμα και λεπτομέρειες για την ετήσια συνάντηση της ΔΟΟΟ


Όλο το πρόγραμμα του συμποσίου που αφορά στις τεχνολογίες και στην εκπαίδευση, θα το βρείτε στην ιστοσελίδα της ΔΟΟΟ που σας έχω αναφέρει ήδη στην προηγούμενη ανάρτηση. Θα ήθελα τώρα να σας πω για τις λεπτομέρειες γενικά του ταξιδιού, αλλά και για το πολιτιστικό πρόγραμμα μια και είναι ευκαιρία να συνδυάσουμε το επαγγελματικό-επιμορφωτικό ταξίδι με την διασκέδαση και να βρεθούμε εκεί από όλα τα μέρη της Ελλάδας όπως έχει ξαναγίνει.
1. Το ξενοδοχείο Telekom Tagungshotel Ismaning που μας διαθέτουν,στον ίδιο χώρο με τις εργασίες της ΔΟΟΟ κοστίζει
· € 50-65 το μονό με πρωινό.
· € 80-93 το δίκλινο με πρωινό.
2. Στο πολιτιστικό πρόγραμμα περιέχονται: περιήγηση του Μονάχου με τα πόδια,(€ 9 το άτομο, περίπου 1,5 ώρα) ή περιήγηση του Μονάχου με το λεωφορείο(περίπου 2,5 ώρες, κοστίζει € 15,90. Λεπτομέρειες).
Ή περιήγηση στο κάστρο Munich Castle Amalienburg and Nymphenparc(€ 13 το άτομο, περίπου 2 ώρες).
Επίσης θα μπορούμε να πάμε σε όπερα. Συστήνουν την "Κάρμεν" του Μπιζέ, την "μια νύχτα στην Βενετία" του Στράους, την "Μακμπεθ" του Βέρντι και αυτά στοιχίζουν από 15 ως 62 ευρώ.
Υπάρχει και το επίσημο δείπνο σε κλασσικό εστιατόριο του Μονάχου με κόστος για μπουφε 28 ευρώ το άτομο.
3. Φυσικά υπάρχει η συνδρομή στην συνάντηση και στο συμπόσιο που είναι 85 ευρώ και η συνδρομή μας στην ΔΟΟΟ.
$. Εισητήρια υπάρχουν σε διάφορες εταιρίες. Εγώ έκλεισα ήδη με την Lufthansa,σε πολύ καλή τιμή, στις εξής πτήσεις.
Αναχώρηση LH 3391, από Αθήνα στις 19:05 h και φτάνει στο Μόναχο στις 20:40 h την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου.
Επιστροφή, LH 3388, από Μόναχο στις 08:45 h και στην Αθήνα θα είναι στις 12:10 h, την Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου. Το αεροδρόμιο είναι μόνο 15 λεπτά από το ξενοδοχείο και χώρο του συνεδρίου και όπως και πάλι, μπορούμε να κλείσουμε ομαδικό ταξί!

Σας περιμένω να το συζητήσουμε και να οργανώσουμε μια υπέροχη εκδρομή με
εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα... με φίλους- φίλες, και συζύγους!!!

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Πρόσκληση για την ετήσια συνάντηση της ΔΟΟΟ στο Μόναχο!

IFHE LEADERSHIP MEETING 2010
September 2009

Dear IFHE Members,

I am pleased to invite you to the next IFHE Leadership Meeting which will take
place from 05th February 2010 until 09th February 2010.
We will meet in the Telekom Tagungshotel Ismaning in the Bavarian capital
Munich in Germany, which can easily be reached from the Munich airport.

The Programme of the IFHE Leadership Meeting includes:
· Executive Committee Meeting
· Plenary Sessions
· Programme Committee Meetings
· Council Committee Meetings
· 4 small groups InternetWorkshop Sessions
· IFHE Symposium
· Social Programme.

For more programme details and information regarding the registration please
see the attached documents.
The IFHE Symposium “Home Economics beyond 100 years:
Empowering for the Digital World”

will be available on the internet if IFHE Members around the world are interested
to take part at this Symposium via internet. This Symposium will be conducted as
a web seminar or e-classroom if more than 15 IFHE Members will register for the
web seminar. Deadline for registration for the web seminar is 15th December
2009.
The Internet Workshops to develop a Blog and how to use it
James McINTOSH and Helge HUELLEN will conduct four small group Internet
Workshop Sessions in computer class rooms at the Telekom Tagungshotel
Ismaning. For more information please see the attached special programme.
We would like to draw up your attention to the deadlines for registration and
additional information.
We are looking forward to meet you in Munich, Germany.
Sincerely
Geraldene HODELIN
IFHE President

Περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και το πρόγραμμα μπορείτε να το δείτε και εδω:

http://www.ifhe.org/89.html
Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Μάθημα για την νέα γρίπη

Στην σελίδα "σχέδια" της ιστοσελίδας μας, θα βρείτε το σχέδιο μαθήματος για την νέα γρίπη που προετοίμασε ο Δ. Ζμπάινος στα πλαίσια των αρχών της τριαρχικής νοημοσύνης. Το σχέδιο αυτό έχει ήδη σταλεί και στα σχολεία σας.
Σας παρακαλώ, εντάξτε το ΑΜΕΣΑ στο μάθημα σας, παράλληλα με την Αγωγή Υγείας που λόγω αυτού του προβλήματος μπορείτε να διδάξετε.
Χρήσιμο θα είναι να αξιοποιήσετε και το υλικό για την νέα γρίπη, αφίσσες, φυλλάδια κλπ. που έχουν σταλεί στα σχολεία σας, αλλά και την ενημέρωση που έχουν ήδη λάβει οι διευθυντές-τριες σας.
Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Πρώτες συμβουλές και χρήσιμες οδηγίες.

Θα ήθελα να σας δώσω μερικές συμβουλές, τις πρώτες για την νέα σχολική χρονιά, πριν φυσικά συναντηθούμε από κοντά στις Παιδαγωγικές συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν και θα σας ανακοινώνονται και από εδώ.
1. Προγραμματισμός.
Είναι μέσα στους κανονισμούς πια των σχολικών μονάδων να σας ζητούν τον προγραμματισμό σας για την σχολική χρονιά. Αυτό είναι πολύ βοηθητικό για πολλούς λόγους που θα σας τους αναλύσω πιο κάτω. Εκείνο που πρέπει να κάνετε είναι να μετρήσετε τις εβδομάδες που θα είναι διδακτικές. Αυτές είναι περίπου 27 για την Α΄ τάξη και 54 για την Β΄, όπως τουλάχιστον υπολογίζεται από το ΥΠΕΠΘ και αναφέρεται στα σχολικά εγχειρίδια. Φυσικά, μπορεί να λείψουν αρκετά μαθήματα, ειδικά στο μονόωρο μάθημα της Α. Επόμενο βήμα είναι να αποφασίσετε την σειρά των κεφαλαίων. Για τις νεοδιόριστες και τους νεοδιόριστους καθηγήτριες και καθηγητές, αυτό μπορεί να είναι ένα ζήτημα. Η συμβουλή μου είναι να ξεκινήσετε στην Α με το πρώτο κεφάλαιο εκείνο της οικογένειας, αφού είναι το καλύτερο για να βοηθήσετε τους νέους μαθητές του Γυμνασίου να προσαρμοστούν στις ανάγκες του σχολείου τους, ειδικά ύστερα από το χάσμα που πολλές φορές συναντούν στο ύφος και στο επίπεδο των δύο σχολείων, του δημοτικού που μόλις τελείωσαν και του γυμνασίου που τώρα αρχίζουν. Τα επόμενα κεφάλαια μπορούν να συνεχίσουν ανάλογα τις ανάγκες που θα παρατηρήσετε ότι έχει η σχολική κοινότητα στην οποία εργάζεσθε.
Για τους πεπειραμένους, αλλά και εκείνους που έχουν διδάξει ξανά στο σχολείο που υπηρετούν, η απόφαση της σειράς των κεφαλαίων μπορεί να είναι ευκολότερη αφού ήδη θα έχουν διαγνώσει τις ανάγκες του σχολείου και τους ειδικούς εκπαιδευτικούς στόχους που πρέπει να θέσουν για τους μαθητές και τις μαθήτριες του συγκεκριμένου σχολείου, μέσα από την διδασκαλία του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας.
2. Μοίρασμα ωρών και ενοτήτων.
Εκείνο που πρέπει να ακολουθήσει είναι το μοίρασμα των ωρών με τα κεφάλαια και τις ενότητες, ακολουθώντας τις οδηγίες του βιβλίου για τις ώρες που πρέπει να διδαχθεί κάθε ενότητα. Φυσικά αυτό είναι μόνο ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ. Σε καμιά περίπτωση δεν θα το τηρήσετε, αν στην πορεία χρειασθεί να μείνετε παραπάνω σε κάποια από τις ενότητες, προκειμένου να επιτύχετε τους διδακτικούς σας στόχους.
3. Ημερολόγιο.
Εκτός από το προγραμματισμό που θα παραδώσετε στο σχολείο, και που ελπίζω να έγινε κατανοητό πως πρέπει να υλοποιηθεί, θα ήθελα να σας δώσω μια συμβουλή που την θεωρώ πολλή χρήσιμη. Εφοδιαστείτε με ένα σχολικό ημερολόγιο που να έχει χώρο για σημειώσεις. (υπάρχουν πολλά και μάλιστα και ειδικά για καθηγητές). Εκεί σημειώνετε κάθε διδακτική ώρα που εργάζεσθε, το μάθημα που κάνατε και μερικά σχόλια σχετικά με αυτό. Αν π.χ. σας έφτασε η διδακτική ώρα, ή αν τα παιδιά δυσκολεύτηκαν κάπου, αν καλύφθηκαν οι στόχοι που βάλατε, αν ικανοποιήθηκαν οι διδακτικές σας ανάγκες και οτιδήποτε άλλο θα σας βοηθήσει την επόμενη χρονιά όταν θα ξαναδιδάξετε την ίδια ενότητα. Έτσι, την επόμενη σχολικά χρονιά θα έχετε μια πλήρη καταγραφή και εικόνα που θα σας βοηθήσει στο διδακτικό σας έργο με πιθανή αναδιοργάνωση ή απλά με ενίσχυση των μεθόδων που ακολουθήσατε. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείτε ένα διδακτικό αρχείο που θα λειτουργήσει προς όφελος σας σε όλη σας την διδακτική καριέρα. Μπορείτε να κάνετε την αυτοαξιολόγησή σας για να προχωρήσετε έπειτα στις παρεμβατικές σας ενέργειες. Παράλληλα θα μπορείτε να θέσετε ερωτήματα εκεί που πρέπει, (π.χ. στην Σχολική Σύμβουλο) προκειμένου να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες αλλά και τις ικανότητες σας και να δώσετε τον καλύτερο εαυτό σας στο μάθημα. Φυσικά, το ημερολόγιο αυτό είναι προσωπικό και σε καμιά περίπτωση δεν θα το δει χωρίς την θέλησή σας κάποιος άλλος.
4. Στόχοι.
Είναι ΠΟΛΥ σημαντικό να θέτετε στόχους σε κάθε μάθημα. Οι στόχοι αυτοί πρέπει να είναι πολύ μικροί αρχικά, ώστε να τους επιτύχετε και να πάρετε την ανατροφοδότηση που έχετε ανάγκη. Φυσικά, μπορείτε να θέτετε και μεγαλύτερους αλλά θα πρέπει πάντα να έχετε υπόψη σας την πιθανότητα να μην επιτευχθούν, αφού στο διδακτικό έργο παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες εκτός από την δική σας διδασκαλία. Οπότε θα πρέπει να είστε πάντα έτοιμοι-ες να επαναπροσδιορίσετε τους διδακτικούς επιμέρους στόχους, οι οποίοι μπορεί να συμφωνούν με εκείνους που είναι γραμμένοι στο βιβλίο μαθητή και καθηγητή, αλλά μπορεί και να είναι αποκλειστικά δικοί σας, βασισμένοι στις ειδικές ανάγκες του σχολείου σας.

Αυτά για την ώρα και για το πρώτο ξεκίνημα.
Αν υπάρχει κάποια απορία, ευχαρίστως να την απαντήσω.
Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Καλή σχολική χρονιά!!!

Με το σημερινό αγιασμό στα σχολεία η σχολική χρονιά 2009-2010 επισήμως ξεκινάει. Έτσι θα ήθελα να σας ευχηθώ Καλή χρονιά, με υγεία, επιτυχία, δύναμη και κουράγιο για το δύσκολο έργο που σας περιμένει.
Δυστυχώς, φαίνεται να ξενιμάμε δύσκολα. Ο κλάδος μας αντιμετωπίζει ήδη προβλήματα. Υπάρχουν πάρα πολλά κενά παντού, οι διορισμοί που έγιναν ήταν πολύ λίγοι, οι αναπληρωτές-τριες ακόμη δεν έχουν διορισθεί. Βέβαια, προβλέπεται αυτό να βρεί το δρόμο του, μια και σήμερα αναμένεται να λυθεί το πρόβλημα με νομοθετική ρύθμιση και έτσι να προσληφθούν αναπληρωτές-τριες.
Σε επόμενη ανάρτηση θα σας δώσω λίγες συμβουλές, και μερικά tips, που νομίζω ότι θα σας φανούν χρήσιμα, για το εκπαιδευτικό σας έργο.
Παράλληλα, παρακαλώ τους νεοδιόριστους-ες καθηγητές-τριες να επικοινωνήσουν μαζί μου, ώστε να κάνουμε την πρώτη επαφή και να κανονίσουμε συνάντηση.
Κάτι τελευταίο για σήμερα, για να τα δούμε από την αισιόδοξη πλευρά.
Το νέο ξεκίνημα δίνει την ευκαιρία για αλλαγή στην σκέψη, στην νοοτροπία, στο παρελθόν. Δίνει την δυνατότητα να ξεκινήσουμε και πάλι κάτι από την αρχή, με νέο υλικό, με νέα διάθεση, με πολλή όρεξη. Ας μην ξεχνάμε ότι το σχολείο κάθε χρόνο μπορεί να είναι καινούριο, ανανεώνεται με νέους-ες συναδέλφους, νέους μαθητές-τριες και γενικά με μια νέα, καινούρια φρέσκια μορφή.
Σκεφτείτε τα όνειρα σας και τα οράματά σας από την πρώτη στιγμή που γίνατε εκπαιδευτικοί. Μήπως είναι η στιγμή να φτάσουμε πιο κοντά σε αυτά;;
Καλή χρονιά !!!!!!


Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Αναβολή το πρόγραμμα του ΚΕΠΚΑ

Με ειδοποίησαν ότι λόγω εκλογών η έκθεση Infosystem αναβάλλεται. Άρα αναβάλλεται και το πρόγραμμα που θα μπορούσαμε να συμμετέχουμε. Όταν θα έχω νεώτερα θα σας πληροφορήσω.
Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Εισηγήσεις στα ΠΕΚ

Οι εισηγήσεις μου στα ΠΕΚ βρίσκονται ήδη αναρτημένες στην υποσελίδα ΣΧΕΔΙΑ στην ιστοσελίδα μας. Σύντομα θα δείτε και οπτικό υλικό από την φανταστική δουλειά που έγινε φέτος εκεί!!!!
Ευχαριστώ τους επιμορφούμενους για την καλή τους διάθεση και για την ενέλπιστη ανατροφοδότηση που μου έδωσαν!!!