Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi
Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Από την απόφοιτο συνάδελφο Οικιακής Οικονομίας Μαριλένα Κοντομανώλη

Η συνάδελφος Μαριλένα, θέλοντας να επικοινωνήσει με όλες και όλους μας, καθηγητές Οικιακής Οικονομίας, αποφοίτους, φοιτητές-τριες λέει τα εξής:

Sos απαιτείται κινητοποίηση
Πάντα με ενοχλούσε ο τρόπος που αντιμετώπιζαν οι άλλοι το μάθημα της οικιακής οικονομίας. Εδώ και κάμποσο καιρό με ενοχλεί πολύ ότι και το υπουργείο το αντιμετωπίζει ως υποδεέστερο των άλλων. Απόδειξη αυτού ότι αδιαφορεί και δεν καλύπτει όλα τα κενά, με αποτέλεσμα διάφορα σχολεία να μένουν χωρίς καθηγητή οικιακής οικονομίας για όλη τη χρονιά και μάλιστα σχολεία που βρίσκονται μέσα στην Αθήνα και τον Πειραιά. Αυτό όμως που με ενοχλεί περισσότερο από όλα είναι το πως αντιμετωπίζουμε εμείς οι ίδιοι το μάθημα της οικιακής οικονομίας και κατ΄ επέκταση τον ίδιο μας τον κλάδο και πως υπερασπιζόμαστε εμείς τα δικαιώματά μας. Και το λέω αυτό γιατί στις συναντήσεις είμαστε πάντα λίγοι και τα άτομα που κινητοποιούνται είναι ακόμα πιο λίγα και σχεδόν πάντα τα ίδια.
Εν τοιαύτη περιπτώσει αυτό που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να αφυπνιστούμε ΟΛΟΙ και να παραδειγματιστούμε και από άλλους κλάδους που διεκδικούν τα αυτονόητα, δηλαδή να καλύπτονται τα κενά τους. Πάρτε για παράδειγμα τους καθηγητές ιταλικών. Έκαναν διαμαρτυρία στο υπουργείο, το δημοσιοποίησαν σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες (http://www.esos.gr/index.php/ksenes-glwsses/italika/item/9221-tha-ta-psaloun-stin-ipourgo-italika) και τελικά το υπουργείο δεσμεύτηκε για την κάλυψη των κενών του κλάδου τους (http://www.esos.gr/index.php/ksenes-glwsses/italika/item/9311-desmeiseis-tou-ip-paideias-gia-tin-italiki-glossa).
Αυτό που έκαναν πρώτα απ’ όλα όμως πριν πάνε στο υπουργείο ήταν να μαζέψουν τα κενά τους. Θα πάμε και εμείς στο υπουργείο και ελπίζω να μαζευτούμε πολλοί. Πρώτα απ’ όλα όμως πρέπει να συγκεντρώσουμε τα κενά για να έχουμε κάτι να πούμε και να διεκδικήσουμε στο υπουργείο. Για το λόγο αυτό, πρώτα θα παρακαλέσω όλες τις σχολικές συμβούλους να δώσουν πληροφορίες για τα κενά και έπειτα όλες και όλους τους συναδέλφους να μάθουν ποιά σχολεία δεν έχουν καθηγητές ή όποιοι ξέρουν ήδη κάποια απλά πείτε το είτε εδώ, είτε στο heef.gr. Και γι’ αυτούς που δεν ξέρουν πώς να βοηθήσουν σας λέω ότι εγώ βρήκα τα τηλέφωνα όλων των σχολείων των δήμων Πειραιά, Κορυδαλλού, Νίκαιας, Περάματος Κερατσινίου, Δραπετσώνας & Ρέντη στο internet τηλεφωνούσα και ρωτούσα αν έχουν καθηγητή οικιακής οικονομίας. Γι’ αυτούς που ρωτούσαν το λόγο έλεγα πως γίνεται μια προσπάθεια από τον κλάδο μας να βρούμε τις ελλείψεις στα σχολεία. Εγώ βρήκα 13 σχολεία και 2 από αυτά δεν έχουν από πέρυσι.
Κάντε το!!! Επιτέλους ας κινητοποιηθούμε!!!

Και συνεχίζει σε νέα επικοινωνία της. Αφού έκανε μια σχετική έρευνα, δείτε τι βρήκε!!:
Βρήκα τα παρακάτω και νομίζω οτι είναι πολύ ενδιαφέροντα. Παρά το γεγονός οτι πολλά απο τα παρακάτω προγράμματα πλαισιώνουν την οικιακή οικονομία εν τούτοις αν κοιτάξεις τις προκηρύξεις θα δείς οτι πάλι δεν υπάρχουμε!!!! (ΤΙ ΠΡΟΤΟΤΥΠΟ Εεεεε!!!) Μόνο στα μαθήματα περιβάλλοντος πιθανών να μας αφορούσε δεδομένου οτι ζητούσε ειδικότητες συναφείς με το περιβάλλον.

Δηλαδη το "Οικιακή οικονομία στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών" (και πολλά άλλα) ήθελα να ήξερα ποιά ειδικότητα θα τη διδάσκει????????
http://www.ideke.edu.gr/programs.asp?cat=1&pr=3

Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 10 εκπαιδευτικά προγράμματα:

1. Η οικογένεια στη σύγχρονη εποχή, διάρκειας 50 ωρών
2. Υγεία και οικογένεια, διάρκειας 50 ωρών
3. Διαφυλικές σχέσεις, διάρκειας 25 ωρών
4. Ανάπτυξη στην τρίτη ηλικία, διάρκειας 25 ωρών
5. Παιδί και νέες τεχνολογίες, διάρκειας 25 ωρών
6. Οικιακή οικονομία στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών
7. Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας, διάρκειας 25 ωρών
8. Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, διάρκειας 25 ωρών
9. Συμβουλευτική γονέων παιδιών με αναπηρίες, διάρκειας 50 ωρών
10. Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών


Οι βασικές θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στα τμήματα των παραπάνω προγραμμάτων είναι:

* Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας
* Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο
* Υγεία και ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και σε χώρους παιδικής αναψυχής
* Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά
* Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια
* Θέματα διατροφής
* Σημασία της σωματικής άσκησης
* Υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας
* Σεξουαλική αγωγή
* Τρίτη ηλικία και οικογένεια
* Διαχείριση ελεύθερου χρόνου
* Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
* Επαγγελματικός προσανατολισμός
* Κατανάλωση και διαφήμιση
* Οικογενειακός προϋπολογισμός
* Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού
* Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση κλίσεων
* Προώθηση της ισότητας των φύλων
* Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών.
* Συνεργασία γονέων-μεταναστών
* Ψυχολογική υποστήριξη
* Αγωγή υγείας
* Συμβουλευτική γονέων παιδιών με αναπηρίες
* Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια


Την ευχαριστώ πάρα πολύ.
Συμπέρασμα: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ!!!!!!!!
Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Παιδαγωγικές συναντήσεις και συναντήσεις σε σχολεία.

Για την επόμενη εβδομάδα έχουν προγραμματιστεί οι επόμενες συναντήσεις Καθηγητών Οικιακής Οικονομίας του Νομού Κέρκυρας.
-Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου, επίσκεψη στο 3ο κα 4ο Γυμνάσιο Κέρκυρας
-Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου, παιδαγωγική συνάντηση καθηγητών Οικιακής Οικονομίας Ν. Κερκύρας στο 2ο Γυμνάσιο Κέρκυρας
-Πέμπτη 23 Σεπτεμβρίου επισκέψεις στα Γυμνάσια Καρουσάδων, Θυναλίων και Κασσιώπης.
Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Πρόσκληση υποβολής καλών διδακτικών πρακτικών.

Στα πλαίσια του προγράμματος επιμόρφωσης το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ζητά την υποβολή καλών διδακτικών προτάσεων(διδακτικά σενάρια).
Υπάρχουν πολλοί-ες εκπαιδευτικοί Οικιακής Οικονομίας που έχουν δημιουργήσει πολύ καλά διδακτικά σενάρια. Τι σημαίνει αυτό; ένα μάθημα που εγινε με ένα διαφορετικό τρόπο και έδωσε έμνευση σε μαθητές- τριες. Μπορεί να είναι και κάτι περισσότερο από ένα μάθημα, μπορεί να είναι μια ολόκληρωμένη σειρά μαθημάτων με ειδική μεθοδολογία.
Σκεφτείτο το. Είμαι σίγουρη ότι μπορούμε και εμείς να συμμετέχουμε σε αυτό και μάλιστα με θαυμάσια αποτελέσματα. Και να δουν όλοι ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Περισσότερες λεπτομέρειες αλλά και τη φόρμα υποψηφιότητας για να καταλάβετε τι είναι αυτό θα βρείτε ΕΔΩ

Ευχάριστο διεθνές νέο!!!

Το νέο μας έρχεται από την Αμερική. Σε μια "δική" μας, συνάδελφο επιστήμονα Οικιακής Οικονομίας ανέθεσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ την οργάνωση και καθοδήγηση στην δημιουργία του ειδικού οργανισμού κατανάλωσης που θα ιδρυθεί στις ΗΠΑ.
Για να δείτε ότι έχουμε πολλές δυνατότητες αρκεί να τις αξιοποιούμε.
Διαβάστε όλο το άρθρο ΕΔΩ!

Η απάντηση του Υπουργείου στην επιστολή για το Πράσινο Σχολείο.

Τι είπαμε στον καφέ...

Την περασμένη Πέμπτη συναντηθήκαμε στο κυλικείο του Χαροκοπείου για ένα φιλικό καφέ και κουβεντούλα για τα θέματα που μας απασχολούν. Μαζεύτηκαν συνάδελφοι απόφοιτοι, αλλά και καθηγητές και καθηγήτριες που ήδη δουλεύουν , φοιτητές και φοιτήτριες που ήταν στο πανεπιστήμιο, και μέλη του Δ.Σ. του συλλόγου αποφοίτων μαζί με την πρόεδρο Κωνσταντία Μπάρδα.
Εκτός από τα γνωστά θέματα μετέφερα σε όλους τα νεώτερα από την επίσκεψη που είχα κάνει την προηγούμενη μέρα στο Υπουργείο. Εκεί έμαθα τα εξής:
Οι διορισμοί αναπληρωτών που θα γίνουν όταν ολοκληρωθεί η καταμέτρηση των κενών θα είναι και πάλι λίγοι χωρίς να μου διευκρινήσουν τι εννοούν με τον όρο λίγοι.
Το μάθημά μας μπορούν να το διδάσκουν μόνο εκείνοι που το έχουν Β ανάθεση σύμφωνα με το νόμο. ΚΑΝΕΙΣ άλλος και από καμμιά άλλη ειδικότητα δεν έχει δικαίωμα να το κάνει. Σε αυτες τις περιπτώσεις, και όποτε μαθαίνετε κάτι τέτοιο μπορείτε να με ενημερώνετε, θα γίνεται έγγραφη καταγγελία στο Υπουργείο.(θέμα πολύ σημαντικό αφού το μάθημά μας το έχουν διδάξει κατά καιρούς όλοι οι κλάδοι μηδενός εξαιρουμένου!!!!)
Η επιστολή που είχε σταλεί στην Διεύθυνση σπουδών της Πρωταβάθμιας με θέμα το Πράσινο σχολείο θα ξαναεξετασθεί, αφού όπως θα δείτε στην επόμενη ανάρτηση η απάντηση που λάβαμε είναι εντελώς άσχετη.
Συμπερασματικά στην συζήτηση που έγινε, και μετά από όλα αυτά, αναφέρθηκαν τα εξής.
Αρχικά θα πρέπει οι φοιτητές-τριες που ακόμη σπουδάζουν να προσπαθήσουν να προσανατολιστούν σε ότι μπορεί να τους προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση με τις παρεχόμενες από την σχολή Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας γνώσεις αλλά και έξτρα γνώσεις σε εκπαιδευτικούς και όχι μόνο τομείς, προσπαθώντας να "βλέπουν" όποιες ευκαιρίες θα τους βρίσκονται σε όλους τους τομείς (χωρίς φυσικά να εξαιρείται η εκπαίδευση). Αφού κανείς-καμμιά δεν μπορεί να διαβεβαιώσει την πορεία του ελληνικού δημοσίου και το μέλλον των διορισμών στην εκπαίδευση.
Οι απόφοιτοι έχουν ακόμη το δρόμο της εκπαίδευσης ακόμη και αν ίσως τους πάρει περισσότερο χρονο από ότι είχαμε συνηθίσει ως τώρα. Παράλληλα θα πρέπει να καταγράφονται οι πιθανές θέσεις που υπάρχουν για απασχόληση στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (παλιό Γεωργίας) όπου το τμήμα Αγροτικής Οικιακής Οικονομίας παραμένει λειτουργικό και κατά πληροφορίες έχει κάνει προκήρυξη θέσεων που δεν καρποφόρησε. Επίσης, θα πρέπει να μελετηθεί το θέμα του ΟΑΕΔ αφού στις σχολές του διδάσκονται μαθήματα της ειδικότητας μας. Γενικά, η ευκολία των διορισμών στην εκπαίδευση μέχρι τώρα, είχε οδηγήσει στην έλειψη κινητοποίησης και άλλων φορέων που μπορεί να προσφέρουν εργασία όπως συνέβαινε παλαιότερα που η επιτηρίδα των εκπαιδευτικών δεν υποσχόταν άμεσο διορισμό. Παράλληλα θα γίνει μεγάλη προσπάθεια και από μέρους μου, να μάθουμε τα οργανικά αλλά και λειτουργικά κενά των σχολείων ώστε να υπάρξουν πιέσεις στο Υπουργείο.
Υπήρξαν και άλλες προτάσεις-θέσεις για κινητοποιήσεις, όπως μια επίσκεψη όλων των εμπλεκόμενων στο Υπουργείο, προσπάθεια για ραντεβού με την Υπουργό ή Υφυπουργό και άλλα θέματα για τα οποία θα σας ενημερώνω.
Τελικά όλοι και όλες συμφωνήσαμε σε κάτι. Είναι μεγάλη ανάγκη να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να κινητοποιηθούμε εμείς, αλλά και να πείσουμε και τους-τις άλλες συναδέλφους να κινητοποιηθούν. Ο κλάδος μας πάσχει από την αρρώστια του βολέματος και αυτό έχει επιφέρει τεράστιες και ανυπολόγιστες ζημιές. Είναι η ώρα να σκεφτεί ο καθένας και η καθεμία από εμάς την προσωπική του ευθύνη σε αυτό που σπούδασε και θέλει να υπηρετήσει.
Και δεν μπορεί να υπάρχει τίποτε άλλο....
Τρίτη, 14 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Συνάντηση για καφε!!!

Την Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου θα είμαι στο χαροκοπειο πανεπιστήμιο.
Στις 2 το μεσημέρι σας καλώ, όσους και όσες μπορείτε, να πιούμε καφε στο κυλικείο και να συζητήσουμε τα θέματα της ειδικότητας μας που μας ενδιαφέρουν. Σας περιμένω.
Ευαγγελία Κροκίδη
Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Οικονομική κρίση και Οικιακή Οικονομία!

Διαβάστε το παρακάτω άρθρο- επιστολή που δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτική Πύλη εδώ:


Η εποχή μας έχει χαρακτηριστεί από την μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων χρόνων. Ιδιαίτερα στη Ελλάδα η κρίση αυτή αντιμετωπίζεται με πολύ μεγάλη συζήτηση και προσπάθειες για την διαχείρισή της . Όλες αυτές οι συζητήσεις συνοδεύονται από αρκετή δόση απαισιοδοξίας και κατάθλιψης ή απλού αλλά σοβαρού άγχους στην καλύτερη προσπάθεια.
Μήπως όμως όλο αυτό που συμβαίνει και βρήκε απροετοίμαστους όλους και όλες θα μπορούσε να έχει καλύτερες μεθόδους αντιμετώπισης;
Από τον 19ο αιώνα, τις εποχές που οι Έλληνες προσπαθούσαν να στήσουν το ελληνικό κράτος για να γίνει το σύγχρονο κράτος της ευημερίας των πολιτών του, μια από τις σοβαρότερες έννοιες ήταν η αντιμετώπιση των οικονομικών της οικογένειας ή του οίκου που στην εποχή της σύγχρονης επιστήμης της οικονομίας ονομάστηκε νοικοκυριό. Και εκείνες τις εποχές που οι ρόλοι των φύλων ήταν αυστηρά καθορισμένοι, οι γυναίκες είχαν την αποκλειστική ευθύνη των οικονομικών της οικογένειας, ζώντας στον ιδιωτικό χώρο του σπιτιού τους και έχοντας την μοναδική και αποκλειστική ευθύνη της ανατροφής των παιδιών τους.
Τότε λοιπόν αναπτύχθηκε η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας, της επιστήμης ή και «τέχνης» για άλλους που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ευδαιμονία του οίκου. Αποτέλεσε βασικό μάθημα στους χώρους που εκπαιδεύονταν οι γυναίκες άρα βασικό στοιχείο της γυναικείας εκπαίδευσης και της ανάπτυξης του φεμινιστικού κινήματος όπως αυτό εξελίχθηκε στην πορεία της ιστορίας σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτες φεμινίστριες σε διεθνές επίπεδο αλλά και στην Ελλάδα, μετέφεραν την επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας, με όλα τα χαρακτηριστικά της , από τον ιδιωτικό χώρο του σπιτιού τους στις αίθουσες των παρθεναγωγείων και στους χώρους εργασίας όταν οι γυναίκες κατάφεραν να βρουν το δρόμο για το δημόσιο βίο.

Βασικό στοιχείο λοιπόν της Οικιακής Οικονομίας ήταν η διαχείριση των οικονομικών του οίκου. Θέμα που πρωτοαναφέρεται και από τον Ξενοφώντα στο έργο του «Οικονομικός», αποδεικνύοντας έτσι περίτρανα ότι βασικό μέλημα όλων των οικογενειών από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας με την ύπαρξη των χρημάτων ή την απλή ανταλλαγή των αγαθών που βοηθούσαν στην καθημερινότητα αλλά και την ανάπτυξη των νοικοκυριών ήταν πάντα η σωστή διαχείριση των πόρων της οικογένειας.

Και φτάνουμε στο σήμερα. Η έννοια των πόρων έχει αποκτήσει και άλλο νόημα όταν αυτοί δεν είναι μόνο αγροτική ή οικιακή παραγωγή αλλά και ενεργειακή διαχείριση του περιβάλλοντος, ανάγκη για εξοικονόμηση ανθρωπίνων και υλικών πόρων καθώς και η έννοια της αειφόρου ανάπτυξης που έχει αποκτήσει καθοριστική σημασία στην σύγχρονη κοινωνία και στην ανάπτυξη των πολιτών της.

Οι οικογένειες, με όποια μορφή και αν έχουν, συνεχίζουν να είναι το κύτταρο της κοινωνίας. Είναι πάντα εκείνες στις οποίες γεννιούνται και μεγαλώνουν παιδιά. Ο ιδιωτικός χώρος του σπιτιού είναι το περιβάλλον στον οποίο τα παιδιά αναπτύσσονται και διαμορφώνουν τις προσωπικότητες τους πριν αρχίσουν την δημόσια κοινωνικοποίησή τους.
Και ύστερα έρχεται το σχολείο. Με τις νέες μορφές μάθησης που αναπτύσσονται στον 21ο αιώνα παίζει σημαντικό ρόλο στις καινούριες ανάγκες και τα δεδομένα που παρουσιάζονται με αλματώδεις ρυθμούς. Η Οικιακή Οικονομία και σε αυτό το εκπαιδευτικό περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο.
Η επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας, η οποία στην σύγχρονη μορφή της στοχεύει στην ευημερία του ατόμου, της οικογένειας, της ομάδας και φυσικά της κοινότητας, με την σωστή διαχείριση ανθρωπίνων και υλικών πόρων μπορεί και πρέπει να είναι επίκαιρη αλλά και αναγκαία. Στην σύγχρονη εποχή που η διαχείριση των πόρων της οικογένειας δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των γυναικών και που η ισότητα των δυο φύλων θεωρείται δεδομένο η εκπαίδευση πρέπει να συνεισφέρει και σε αυτή την διάσταση. Και με την σημαντική βοήθεια που μπορεί να προσφέρει το διδακτικό αντικείμενο της Οικιακής Οικονομίας όπως αυτό διδάσκεται, με ελλείψεις δυστυχώς, στις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου.
Η Οικιακή Οικονομία είναι η επιστήμη που μπορεί να βοηθήσει τα ζευγάρια και τις οικογένειες στην λήψη αποφάσεων στην καθημερινή τους ζωή. Θα τους βοηθήσει να θρέψουν τους εαυτούς τους αλλά και τα παιδιά τους με τις σωστές τροφές, να μπορέσουν να διαχειριστούν τα οικονομικά τους στις δύσκολες οικονομικά εποχές που βιώνουμε, να διαχειριστούν το σπίτι τους με τις σωστές ενεργειακές πολιτικές που θα τους εξασφαλίσουν αειφορία και εξοικονόμηση πόρων στο καθημερινό τους βίο.
Θα μπορέσουν να αποκτήσουν βασικές αρχές πρώτων βοηθειών, οικογενειακού αντισεισμικού σχεδίου, οικογενειακού προγραμματισμού. Θα μάθουν βασικά οικονομικά στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να υλοποιήσουν τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, τα έξοδα τους αλλά και να μάθουν τεχνικές που θα τους δώσουν εύκολες λύσεις στα καθημερινά προβλήματα της ζωής τους. Και φυσικά για όλα αυτά δεν θα τους είναι απαραίτητη η πληροφόρηση από τα τηλεοπτικά μαγκαζίνο τα οποία προσφέρουν μεν γνώσεις ,αμφιβόλου πολλές φορές όμως ποιότητας, αφού εκείνοι που τις προσφέρουν δεν έχουν ούτε τις κατάλληλες γνώσεις αλλά ίσως ούτε και τον τρόπο να μεταφέρουν τα σωστά στοιχεία. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα όλων εκείνων των κυριών, ευυπόληπτων κατά τα άλλα, που μαγειρεύοντας στην οθόνη της τηλεόρασης στις πρωινές εκπομπές μεταφέρουν τους καλύτερους τρόπους για την καταστροφή όλων των θρεπτικών στοιχείων που μπορεί να περιέχουν οι τροφές που βρίσκονται διαθέσιμες για κατανάλωση στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Τα μέλη της οικογένειας θα έχουν αποκτήσει τις γνώσεις που τους είναι απαραίτητες για την ευημερία τους από το σχολείο μέσα από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας που θα τους δώσει παράλληλα και όλες εκείνες τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να είναι επιδέξιοι καταναλωτές και κριτές εκείνων που βλέπουν και ακούν γύρω τους από τα ΜΜΕ όπως αυτά έχουν αναπτυχτεί στην σύγχρονη Ελλάδα.
Το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας σήμερα θα πρέπει να βρει τον δρόμο που του αξίζει. Στην εποχή που οι οικονομικές δυσκολίες απαιτούν την σωστή χρήση των οικονομικών πόρων, τώρα, που η εξοικονόμηση ενέργειας είναι το σημαντικότερο στοιχείο για την επιβίωση της ανθρωπότητας η εκπαίδευση οφείλει να δώσει στην επιστήμη της Οικιακής Οικονομίας το χώρο που της αξίζει.
Σήμερα που οι διατροφικές ανάγκες έχουν οδηγήσει στην χρήση μεταλλαγμένων τροφίμων και στην ανάγκη παρασκευής της τροφής με τους κατάλληλους τρόπους για την σωστή πρόσληψη των θρεπτικών στοιχείων που είναι απαραίτητα για την πρόληψη ασθενειών, τώρα που οι ανάγκες της οικογένειας είναι σαφώς μεγαλύτερες και πιο επείγουσες η Οικιακή Οικονομία, οι στόχοι και το περιεχόμενο της, μπορεί να έχουν τις λύσεις αλλά και τον τρόπο να βοηθήσουν τις σύγχρονες κοινωνίες.
Αρκεί να της δοθεί το βήμα για να μπορέσει να συνεισφέρει με όλες τις δυνατότητες που έχει ως επιστήμη με την σύγχρονη μορφή της και να απαλειφτούν οι έμφυλες και εκπαιδευτικές προκαταλήψεις που την ακολουθούν.

Να μας ζήσει!!!



Με χαρά να σας ανακοινώσω το νέο μέλος της οικογένειας της Οικιακής Οικονομίας!!!
Η συνάδελφος Κωνσταντίνα Πρασίνου γέννησε το μωράκι της και μεγάλωσε την ευτυχία της οικογένειας της.
Της ευχόμαστε ολόψυχα να της ζήσει, να είναι ευτυχισμένο και καλότυχο, και να το μεγαλώσουν με όλη την αγάπη τους για να γίνει ένας χρήσιμος και ευτυχισμένος άνθρωπος!!!!!
Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Αναθέσεις και διαθέσεις.

Όπως θα έχετε δει η παραίνεση μου ως Σχολικής Συμβούλου Οικιακής Οικονομίας στο χαιρετισμό που σας έχω στείλει για την νέα σχολική χρονιά, και με στόχο πάνω από όλα την πρόοδο και την προσπάθεια για την καλύτερη λειτουργία της διδασκαλίας της Οικιακής Οικονομίας είναι να προσπαθήσετε και να επιδιώξετε να διδάξετε μόνο την Οικιακή Οικονομία ακόμη και αν αυτό προυποθέτει κάποια μετακίνηση, εννοείται στα όμορα σχολεία της περιοχής σας. Επειδή αυτό δημιούργησε σε κάποιες περιπτώσεις μερικά προβλήματα θα ήθελα να σας πω την γνώμη μου αλλά και την συμβουλή μου αφού λόγω θέσης μόνο αυτό μπορώ να κάνω.
Για την καλύτερη πληροφόρησή όλων μας θα σας δώσω το σχετικό με τις αναθέσεις απόσπασμα της εγκυκλίου που μιλάει για τις αναθέσεις των μαθημάτων και γενικότερα της λειτουργίας των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα λοιπόν με την σχετική εγκύκλιο υπ’ αριθμ. 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄)ορίζονται μεταξύ άλλων τα εξής:
.......10. Κατά την ανάθεση των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους ή στην ίδια ομάδα σχολείων με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο σε περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου.
11. Θα πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, ώστε οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο στο κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα σε σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου Δήμου....
Συμπεράσματα από αυτό και περισσότερες επεξηγήσεις που δόθηκαν και από το αντίστοιχο τμήμα προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας οδηγούν στις παρακάτω σκέψεις.
ΔΕΝ είναι υποχρεωτικό να μείνει κάποιος-α στο σχολείο του ώστε να συμπληρώσει το ωράριο του με μάθημα Β ανάθεσης. Και φυσικά δεν του απαγορεύεται να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο, ειδικά στις εποχές αυτές που τα διπλανά, όμορα σχολεία ίσως δεν έχουν καθηγητές της ειδικότητας του.
Επομένως, το θέμα της μετακίνησης είναι μόνο θέμα ευαισθησίας του καθηγητή-τριας που επιθυμεί πραγματικά να διδάξει Οικιακή Οικονομία και δεν προτιμάει να μείνει χαλαρά στο σχολείο του, παραβλέποντας το συμφέρον του μαθήματος μας.
Γιατί οι πρώτες συνέπειες από αυτό είναι η ανάθεση του μαθήματος μας στις άλλες ειδικότητες που μπορούν να το πάρουν σε Β ανάθεση με αποτέλεσμα την παγίωση μιας δυσάρεστης κατάστασης που δεν θα επιτρέπει στο μέλλον το διορισμό νέων συναδέλφων.
Αν κάποιος-α μου πει οτι οφείλει να διορίσει το Υπουργείο για να καλύψει τα κενά που υπάρχουν θα προτιμήσω να γελάσω πικρά και να αναλογισθώ το ΔΝΤ, τα μέτρα λιτότητας που δεν αφήνουν νέους διορισμούς και ειδικά μαθημάτων Β ομάδας, δευτερευόντων δηλαδή. Και την απάντηση που μπορεί να σου δώσει κάποιος-α σε τέτοια περίπτωση. Αρνείσαι εσύ να διδάξεις το μάθημα σου για να μην ξεβολευτείς και περιμένεις να το σεβαστεί το Υπουργείο Παιδείας; Σε αυτές τις συγκυρίες;
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Μόνο με τον προσωπικό αγώνα ΟΛΩΝ ΜΑΣ μπορεί να βελτιωθούν οι καταστάσεις που αφορούν στο μάθημά μας. Γίνομαι γραφική και επαναλαμβάνομαι ίσως, όμως ξέρω ότι υπάρχουν πολλοί-ες συνάδελφοι που μετακινούνται σε δύο, τρία και τέσσερα σχολεία με όλο το κόστος που αυτό έχει προκειμένου να διδάξουν το μάθημά μας. Και μου φαίνεται πολύ άδικο για εκείνους-ες που δεν θέλουν να μετακινηθούν ούτε καν στο διπλανό τους σχολείο.
Οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες. Ήδη είναι η πρώτη φορά που οι πίνακες αδιορίστων εκπαιδευτικών Οικιακής Οικονομίας είναι γεμάτοι. Είναι επίσης η πρώτη φορά που τα κενά των σχολείων δεν βγαίνουν για το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας αν μπορεί να το διδάξει κάποιος με Β ανάθεση. (και πάλι δικό μας είναι το λάθος, θα το πληρώσουμε πολυ ακριβά τώρα!!).
Συνάδελφοι Οικιακής Οικονομίας, σας παρακαλώ και πάλι!!!!!Προσπαθήστε να υποστηρίξετε το μάθημά μας με όλες σας τις δυνάμεις. Τα ΠΥΣΔΕ κάθε νομού, που τελικά, σύμφωνα με τους νόμους έχουν και την τελική ευθύνη για τις αναθέσεις και μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, δεν μπορούν εύκολα να αρνηθούν την μετακίνηση κάποιου-ας που θέλει να στηρίξει το μάθημά του. Σας παρακαλώ λοιπόν, στηρίξτε την ειδικότητά μας, εργαστείτε στα σχολεία σας έτσι όπως πολυ καλά έχετε αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορείτε να το κάνετε. Βοηθήστε το μάθημά μας να αποδείξει την σημαντικότητα που έχει και που αναγνωρίζεται από όλους-όλες όταν το γνωρίσουν. Σεβαστείτε τις σπουδές και το αντικείμενο που υπηρετείτε και διδάξετε ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ!!!!!!ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ!!!!!!!

Α ανάθεση στους Καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι ανακοινώθηκαν οι αναθέσεις των ειδικών σχολείων (ΕΕΕΕΚ) στα οποία και επίσημα την Α ανάθεση του μαθήματος Αυτόνομη Διαβίωση έχουν οι καθηγητές-τριες ΠΕ15. Νομίζω ότι είναι σημαντικό μια και το είχαμε ζητήσει από το Υπουργείο με έγγραφο μας.

Παρουσίαση βιβλίου της συναδέλφου Κορίνας Ανδριώτη

Θα ήθελα να σας προσκαλέσω στην εκδήλωση που διοργανώνει το Κέντρο Σπουδής και Ανάδειξης Μικρασιατικού Πολιτισμού, στο Δήμο Νέας Ιωνίας, την Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010, στις 18.30 (6.30 μ.μ.)
Πρόκειται να παρουσιαστούν από διακεκριμένους ερευνητές 2 αξιόλογα πονήματα.
Το ένα "Τσεσμές. Πολιτισμός και καθημερινή ζωή". υπογράφει η κ. Κορίνα Ανδριώτη - Μπούρχα, απόφοιτος του Τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας, που διάνυσε περίοδο σπουδών με υποτροφία ERASMUS στο Μπιλμπάο Ισπανίας (Χώρα των Βάσκων) κατά το ακαδημαϊκό έτος 2004/05.
Η παρουσία όλων μας θα είναι χαρά και τιμή για την συνάδελφο Κορίνα Ανδριώτη και την δουλειά της.
Κυριακή, 5 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Να μας ζήσουν!!

Το χθεσινό Σάββατο η συνάδελφος Ελένη Σιδηροπούλου από το Κιλκίς παντρεύτηκε τον καλό της!!
Της εύχομαι ολόψυχα να ζήσουν ευτυχισμένα, και να είναι η κοινή ζωή τους που τώρα ξεκινάει γεμάτη ελπίδα, ευχές που θα πραγματοποιούνται και γεμάτη από όσα εκείνη και εκείνος επιθυμούν.
Να ζήσετε Ελένη!!!!!!!!!!!!Και να είστε πολύ πολύ ευτυχισμένοι!!!!!!!!!!!!!


Τετάρτη, 1 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Χαιρετισμός για τη νέα σχολική χρονιά!

Αγαπητοί και αγαπητές συνάδελφοι Οικιακής Οικονομίας.
Με την ευκαιρία της νέας σχολικής χρονιάς που μόλις ξεκινάει θα ήθελα να σας ευχηθώ ολόθερμα για μια καλή και εποικοδομητική σχολική χρονιά με υγεία πρώτα απ' όλα, και ύστερα κουράγιο και ελπίδα για τις δύσκολες στιγμές που ζούμε. Που σύντομα θα γίνουν και πάλι ανθηρές με τις ευχές όλων μας.
Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι η Οικιακή Οικονομία, η επιστήμη που αγαπάμε και υπηρετούμε, μπορεί να βοηθήσει πολύ για την αντιμετώπιση των οικονομικών δυσκολιών που βιώνουμε. Το μάθημα μας μπορεί να συνεισφέρει πάρα πολλά στους μαθητές-τριες μας, αλλά και στις οικογένειες τους και στην κοινωνία στην οποία ζουν, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές συγκυρίες με την καλύτερη αντιμετώπιση.
Οι γνώσεις που τους δίνονται από το μάθημα μας μπορούν να τους βοηθήσουν στους οικονομικούς προϋπολογισμούς τους, στην εξοικονόμηση πόρων, υλικών και ανθρωπίνων, και στην προκειμένη περίπτωση στην εξοικονόμηση ενέργειας , στην διαχείριση των καθημερινών προβλημάτων και στην αντιμετώπιση κρίσεων, στην επιλογή της καλύτερης διατροφής που θα οδηγήσει στην σωματική και ψυχική υγεία, στην ηθική τους ανύψωση που μπορεί να είναι και η σημαντικότερη βοήθεια στην κοινότητα στην οποία ζουν, αφού με τις γνώσεις μέσα από το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας θα ξέρουν τους τρόπους να αντιμετωπίσουν οικονομικά και όχι μόνο προβλήματα και να δείξουν και στον περίγυρο ότι για όλα υπάρχουν λύσεις αρκεί να ξέρεις τους τρόπους.
Η Οικιακή Οικονομία στις δεδομένες συγκυρίες μπορεί να δείξει την μεγάλη αξία που έχει. Μπορεί να είναι το μάθημα που θα βοηθήσει την ελληνική κοινωνία να ελπίζει για το καλύτερο και τους μαθητές μας να αποκτήσουν τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για να ελπίζουν σε ένα πιο αισιόδοξο μέλλον.
Φυσικά, προϋπόθεση για όλα αυτά είναι η διδασκαλία του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας. Δεδομένων των δυσκολιών που υπάρχουν, των περιορισμένων διορισμών που έγιναν και των πολλών κενών που υπάρχουν στα σχολεία, σας παρακαλώ θερμά, να προσπαθήσετε για την διδασκαλία του μαθήματος μας με όλες σας τις δυνάμεις.
Να προσπαθήσετε να διδάξετε Οικιακή Οικονομία ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ σε όλα τα σχολεία της περιοχής σας, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μετακινηθείτε. Προτιμήστε να συμπληρώσετε το ωράριο σας διδάσκοντας μόνο το μάθημα μας, περιορίζοντας με αυτό τον τρόπο την ανάθεση του μαθήματος μας σε άλλες ειδικότητες. Προσπαθήστε να καλύψετε το ωράριο σας, αναλαμβάνοντας αν είναι απαραίτητο και προγράμματα αγωγής υγείας ή περιβαλλοντικά με θέματα που άπτονται της ειδικότητας μας. Έτσι και μόνο με τον προσωπικό αγώνα του καθενός και την επίτευξη της διδασκαλίας της Οικιακής Οικονομίας σε όσα περισσότερα σχολεία γίνεται μπορούμε να ευχόμαστε την ανάδειξη της ποιότητας του μαθήματος μας που φρονώ ότι είναι στόχος όλων μας.
Σας υπενθυμίζω τον διαγωνισμό έφηβου καταναλωτή που υλοποιήθηκε την περασμένη χρονιά στην Μεσσηνία με τεράστια επιτυχία και προσπαθήστε να οργανωθείτε στις περιοχές σας για την πραγματοποίηση του. Ήδη προετοιμάζεται ο αντίστοιχος διαγωνισμός και σε άλλες περιοχές.
Για λεπτομέρειες ή οδηγίες είμαι στην διάθεσή σας.
Η φετινή χρονιά έχει ως στόχο την λειτουργία εκπαιδευτικών πλατφορμών για την ενίσχυση της διδασκαλίας του μαθήματος μας, και έτσι οι παιδαγωγικές συναντήσεις μας αυτή τη χρονιά θα έχουν και αυτό το στόχο.
Τέλος, θα ήθελα τις προτάσεις σας όπου υπάρχουν για την καλύτερη λειτουργία όλων μας και να σας ευχηθώ και πάλι καλή σχολική χρονιά.