Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011 | By: Eva Krokidi

Μουσικομαγειρέματα!!!


Η Foodmusic και ο Ευτύχης Μπλέτσας σας προσκαλούν σε μία μοναδική Μουσικομαγιερική Εκδήλωση την Κυριακή 3 Απριλίου 2011, από τις 11 το πρωί, έως τις 5 το απόγευμα στο Metropolis Live Stage (Πανεπιστημίου 54 και Εμμ. Μπενάκη, 4ος Όροφος). Θα πραγματοποιηθούν δύο παιδικές παραστάσεις στις 12 και στις 4μμ. Στις 2μμ θα γίνει επίσημη παρουσίαση της φιλοσοφίας του προγράμματος για γονείς, εκπαιδευτικούς και δημοσιογράφους
Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011 | By: Eva Krokidi

Προκήρυξη πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού με τίτλο: ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ  «Τρέφομαι μεσογειακά,  ζω καλύτερα»’

 ‘Προκήρυξη πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού με τίτλο:                   

ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ 
«Τρέφομαι μεσογειακά,  ζω καλύτερα»’

 
 
           Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο  της Αγωγής Υγείας στα σχολεία και με αφορμή:
  
1)  Την ένταξη της Μεσογειακής Διατροφής, στις 16 Νοεμβρίου του 2010, στον Κατάλογο 
της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.
 
2) Τις  αλλαγές  στις  διατροφικές συνήθειες που παρατηρούνται  τα  τελευταία  χρόνια  στη  χώρα  μας,  με αποτέλεσμα  να  απομακρυνόμαστε  όλο  και  περισσότερο από τον  παραδοσιακό  ελληνικό  τρόπο  διατροφής,  ο οποίος συμβάλλει  ιδιαίτερα  στην  διατήρηση και προαγωγή της υγείας  με  παράλληλη  ωφέλεια  της  εθνικής  οικονομίας και 
Διατήρηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.
 
3) Τη  θέση  που  καταλαμβάνει  η  χώρα μας, πανευρωπαϊκά, στην παιδική παχυσαρκία,  με  τα  Ελληνόπουλα να είναι τα  πιο υπέρβαρα  παιδιά  σε σχέση με τα συνομήλικα τους στην Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα να υπάρχει αύξηση των διατροφικών διαταραχών, όπως η 
νευρογενής ανορεξία και η νευρογενής βουλιμία.
  
ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ 
πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό για τους 
μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  και τους 
μαθητές/τριες των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού  στις ακόλουθες κατηγορίες:
 
1. Παραδοσιακή συνταγή  μαγειρικής, που  να συνοδεύεται από στοιχεία σχετιζόμενα με τον τόπο, τη λαϊκή παράδοση και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα. Οι συνταγές θα 
περιλαμβάνονται στις κατηγορίες: κυρίως πιάτο, συνοδευτικό, σαλάτα, εορταστικό, νηστίσιμο, πρωινό, γλυκό ή επιδόρπιο. Τα έργα θα επιλεγούν με κριτήρια την σπανιότητα, τη σύνδεση με τα τοπικά προϊόντα, τη λαϊκή  παράδοση και τη συμφωνία με τις αρχές της  
μεσογειακής διατροφής.
 
2. Δημιουργία πρωτότυπου έργου ζωγραφικής, με θέμα την παραδοσιακή ελληνική 
μεσογειακή διατροφή, τα τοπικά προϊόντα και τη σύνδεσή τους με την υγεία και τον 
πολιτισμό.
 
3.  Σχεδιασμός πρωτότυπης αφίσας, με θέμα την προώθηση της μεσογειακής διατροφής και των τοπικών προϊόντων διατροφής, με άξονα  τη συμβολή τους στην υγεία και τον 
πολιτισμό.
 
4.  Δημιουργία ψηφιακού video διάρκειας έως 5 λεπτά, με θέμα την προώθηση της 
μεσογειακής διατροφής και των τοπικών προϊόντων, με άξονα τη συμβολή της στην υγεία 
και τον πολιτισμό.
  
 ΣΤΟΧΟΙ της δράσης είναι  να ευαισθητοποιήσει και να ενθαρρύνει μαθητές και 
εκπαιδευτικούς:
  
- Να ερευνήσουν ελληνικές γεύσεις που προέρχονται από την τοπική παραγωγή και τη 
διαδικασία που στηρίζει την αειφορία και την ελλνική τοπική αγροτική ανάπτυξη.
  
-  Να ταξιδέψουν στον τόπο και τον χρόνο, με αφετηρία τις λαϊκές συνήθειες και τις 
εθνικές παραδόσεις.
 
-  Να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, με γέφυρα ,  το φαγητό,  το μαγείρεμα και το τραπέζι, ως τόπο συνάντησης και συζήτησης ανθρώπων και γενεών .
 
- Να βιώσουν την τροφή ως  κομβικό σημείο μεταξύ σώματος, υγείας, συναισθήματος και 
συμπεριφοράς.
 
- Να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν καινοτόμες δεξιότητες, που σχετίζονται με τον 
πολιτισμικό καθρέφτη της τροφής και της διατροφής.
 
- Να μεταφέρουν στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο ένα καθαρό μήνυμα για το ελληνικό 
γαστρονομικό πνεύμα και τη σχέση του με την ιστορα, τη γεωγραφία, την οικογένεια, την τέχνη, τη βιωματική εκπαίδευση, τη θρησκεία, τα ήθη και τα έθιμα ενός τόπου.
  
- Να προάγουν την διατροφική συμπεριφορά και την υγεία με στόχο την αντιμετώπιση των 
διατροφικών διαταραχών και της παιδικής παχυαρκίας.
  
 
           ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ 
1. Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν όλοι οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οι μαθητές/τριες των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού,  με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών 
τους. Οι συμμετοχές μπορούν να είναι 3 ατομικές ή ομαδικές. Η συμμετοχή στον 
διαγωνισμό είναι προαιρετική. 
Όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν πιστοποιητικό συμμετοχής από το ΥΠΔΒΜΘ.
 
2.  Η αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων θα γίνει από πενταμελή επιτροπή ειδικών σε θέματα εκπαίδευσης, εικονογράφησης, κινηματογράφου,  διατροφής και γεύσης.
 
3.   Η επιτροπή αξιολόγησης  θα επιλέξει  20 συνταγές ( 10 από την Πρωτοβάθμια 
Eκπαίδευση και 10 από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και 20 ζωγραφιές (10 από την 
Πρωτοβάθμια Eκπαίδευση και 10 από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση). Οι βραβευμένες 
συνταγές και ζωγραφιές θα αποτελέσουν τον κορμό ενός σχολικού ημερολογίου, που θα 
τυπωθεί για το έτος 2012, με μια συνταγή για κάθε μήνα και κάποιες επιπλέον συνταγές για ειδικές γιορτές. Το ημερολόγιο  θα αφορά την παραδοσιακή ελληνική διατροφή, θα είναι εικονογραφημένο από τα παιδιά και, επιπλέον, θα περιλαμβάνει προτάσεις υγιεινής 
διατροφής.
 
4.   Οι συμμετοχές  για  αφίσα  και  video  πρέπει  να  είναι  εξ ολοκλήρου  
πρωτογενείς  δημιουργίες  των  μαθητών.  Θα επιλεγούν 10  αφίσες  και  10  video,  5 από την Πρωτοβάθμια και 5 από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αντίστοιχα.
 
 Oι συνταγές θα επιλεγούν με κριτήρια την σπανιότητα, τη σύνδεση με τα τοπικά 
προϊόντα, τη λαϊκή  παράδοση και τη συμφωνία με τις αρχές της  μεσογειακής διατροφής.
 
Κριτήρια αξιολόγησης για την αφίσα και το video αποτελούν: η συνάφεια με το θέμα του διαγωνισμού, το  αισθητικό αποτέλεσμα και η εύληπτη προβολή του περιεχομένου.
 
Ο σχεδιασμός της Αφίσας, ως προς τη μέθοδο, τα υλικά και τα χρώματα που θα 
χρησιμοποιηθούν, είναι ελεύθερος (π.χ. ηλεκτρονικά, κολάζ, ελεύθερη ή γραμμική σχεδίαση ή και 
συνδυασμός των παραπάνω). Σε περίπτωση που χρησιμοποιηθούν φωτογραφίες θα πρέπει να 
είναι ελεύθερες από πνευματικά δικαιώματα (copyright).
  
Αν χρησιμοποιηθούν φωτογραφίες ή βιντεοσκοπηθούν μαθητές ή γενικά άτομα κάτω των 18 
ετών,  θα πρέπει να υπάρχει έγγραφη συγκατάθεση του γονέα ή κηδεμόνα τους και να 
αποφεύγεται η άμεση προβολή των προσώπων.
 
 Οι βραβευμένες συμμετοχές στην κατηγορία αυτή θα αποτελέσουν το εκπαιδευτικό υλικό 
που θα χρησιμοποιηθεί για προώθηση θεμάτων γωγής υγείας μεσογειακής διατροφής στην μαθητική κοινότητα (διαδικτυακά, έντυπα, στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση κ.λπ.)
 
4. Όλες οι υποψηφιότητες, που θα πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής, θα αναρτηθούν στο 
site ΄΄ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ΄΄ της ηλεκτρονικής πλατφόρμας
 www.i‐create.gr, διαδικτυακό τόπο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης.
 
5. Η απονομή των διακρίσεων θα γίνει σε εκδήλωση‐ημερίδα με θέμα τη Μεσογειακή Διατροφή, που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος του σχολικού έτους 2010-2011 και θα περιλαμβάνει ομιλίες σχετικές με τη μεσογειακή διατροφή, τη γεύση, 
τον πολιτισμό, την υγεία, αλλά και μαγειρέματα των συνταγών των παιδιών σε συνεργασία με επιλεγμένους σεφ‐γευσιγνώστες.
  
6. Οι αιτήσεις συμμετοχής των διαγωνιζομένων θα υποβάλλονται αποκλειστικά με τη συμπλήρωση ειδικής ηλεκτρονικής φόρμας συμμετοχής διαφορετική για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που θα διατίθεται μέσω της ιστοσελίδας που έχει επιλεγεί 
για τον σκοπό αυτό.
  Οι συμμετοχές θα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο 
microsite  ΄΄ΣΧΟΛΙΚΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ΄΄ της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης www.icreate.gr , με βάση ειδικές τεχνικές προδιαγραφές που βρίσκονται αναρτημένες στο site.
 7. Η δήλωση συμμετοχής στον διαγωνισμό συνιστά παραίτηση των διαγωνιζομένων από κάθε δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας. Οι συμμετέχοντες παρέχουν στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με τη δήλωση συμμετοχής στον διαγωνισμό, την 
αποκλειστική άδεια ραδιοφωνικής, τηλεοπτικής, μέσω Διαδικτύου, ως και πάσης φύσεως 
και μορφής εκμετάλλευσης της συμμετοχών που θα διακριθούν, για απεριόριστο χρόνο.
  
9. H προθεσμία για την υποβολή των συμμετοχών είναι: 
από 5 Απριλίου 2011 ως   5 Μαΐου 2011.
 10. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί χωρίς δαπάνη για το Δημόσιο 
 
                                                                                
 Η Αναπληρωτής Υπουργός
Φ. Γεννηματά
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Ακύρωση Δειγματικών διδασκαλιών.

Δυστυχώς, και χωρίς να είναι δική μου η ευθύνη, αφού πραγματικά θα ήθελα να τις υλοποιήσω, δεν θα πραγματοποιηθούν οι Δειγματικές Διδασκαλίες που είχαν προγραμματισθεί για την Σπάρτη και την Τρίπολη.
Η περιφερειακή εκπαίδευση Πελοποννήσου δήλωσε ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να ΕΓΚΡΙΝΕΙ αυτές τις συναντήσεις λόγω ημερίδων που θα γίνουν για το θέμα της Αυτοαξιολόγησης από το Υπουργείο σε αυτές τις περιοχές τις ίδιες ημερομηνίες. Και θεωρείται ότι θα δυσκολευτούν οι εκπαιδευτικοί να πάνε σε εκείνες τις ημερίδες αν έρθουν στις δικές μας παιδαγωγικές συναντήσεις.
Δεν θέλω να κάνω άλλα σχόλια γιατί απλά θύμωσα πολύ όταν το έμαθα. Με το μέγεθος της περιοχής της οποίας έχω την ευθύνη είναι πολύ δύσκολο να προγραμματίζω εύκολα συναντήσεις. Και όταν αυτές ακυρώνονται θυμώνω και αναστατώνομαι πολύ. Εκτός του γεγονότος ότι θεωρώ αυτή την ακύρωση πολύ άδικη. Παράλληλα πρέπει να σας ενημερώσω ότι λόγω οικονομικών δυσκολιών μου έχουν περιορίσει πολύ τις μετακινήσεις και μάλιστα μου τις έχουν προσδιορίσει μέχρι 4 μηνιαία. Οπότε άλλο ένα πρόβλημα δυσκολεύει τα πράγματα.
Παρόλα αυτά, και ελπίζοντας ότι η θητεία μου θα συνεχιστεί και την νέα σχολική χρονιά, (έχουμε κρίσεις αυτό τον καιρό) η σκέψη μου είναι να οργανωθούμε σε πλαίσια τηλεδιάσκεψης ώστε να μπορούμε και να συναντιόμαστε περισσότερες φορές αλλά και να μην έχουμε τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις σημερινές οικονομικές συνθήκες. Τα νεώτερα θα τα μάθετε άμεσα και μάλιστα και σε δοκιμαστικές τηλεδιασκέψεις, όταν φυσικά βρεθούν τα κατάλληλα και επίσημα τεχνικά μέσα για να λειτουργήσουμε έτσι.
Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2011 | By: Eva Krokidi

Πρόγραμμα Δειγματικών διδασκαλιών-Παιδαγωγικών Συναντήσεων

Έχουν προγραμματιστεί οι παρακάτω συναντήσεις Καθηγητών-τριών Οικιακής Οικονομίας και όσων διδάσκουν Οικιακή Οικονομία.
- Νομός Ζακύνθου: 1/04/2011, ημέρα Παρασκευή. 3ο Γυμνάσιο Ζακύνθου
- Νομός Αρκαδίας: 5/4/2011, ημέρα Τρίτη. Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης
- Νομός Λακωνίας: 6/4/2011, ημέρα Τετάρτη. Πειραματικό Γυμνάσιο Σπάρτης.
- Νομός Αργολίδας:7/04/2011, ημέρα Πέμπτη. 1ο Γυμνάσιο Ναυπλίου
- Νομός Κεφαλληνίας:13/04/2011, ημέρα Τετάρτη. 1ο Γυμνάσιο Αργοστολίου

Στις συναντήσεις αυτές, θα πραγματοποιηθεί Δειγματική Διδασκαλία από την Σχολική Σύμβουλο Οικιακής Οικονομίας και θα ακολουθήσει συζήτηση για την διδακτική του μαθήματος αλλά και θέματα που μας ενδιαφέρουν. Η συνάντηση του Αργοστολίου θα περιλαμβάνει μόνο συζήτηση, αφού θα είναι η πρώτη φορά που θα συναντηθούμε.

Παρακαλείστε να παρευθερείτε στις συναντήσεις αφού θα είναι ευκαιρία να συναντηθούμε και να συζητήσουμε θέματα που μας αφορούν.
Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011 | By: Eva Krokidi

Και νέα στοιχεία για το αντισεισμικό οικογενειακό σχέδιο.



Η συνάδελφος Δώρα Κουτσομήτρου από την Καλαμάτα ενίσχυσε το οικογενειακό αντισεισμικό σχέδιο και μας το έστειλε. Χρησιμοποιήστε το συμπληρωματικά με το σχέδιο εργασίας που ήδη έχετε στα χέρια σας.
Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011 | By: Eva Krokidi

World Home Economics Day 2011

Η Διεθνής Ομοσπονδία Οικιακής Οικονομίας γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Οικιακής Οικονομίας!

World Home Economics Day 2011,
21st March
World Home Economics beyond one hundred years -
Empowering for the digital World
International Year of Youth: Dialogue and Mutual Understanding
As an international non-governmental organisation the International Federation for
Home Economics (IFHE) - focus not only on current challenges but also on the
decade ahead on future proofing which describes the elusive process of trying to
anticipate future developments, so that action can be taken to minimise possible
negative consequences, and to seize opportunities. The topic digital world as well as
the International Year of Youth is linked with the future. Based on the UN resolution
A/RES/64/134 the International Year of Youth: Dialogue and Mutual
Understanding, August 2010 July 2011 was proclaimed.

It focuses on measures
· to strengthen national capacities in the field of youth and
· to increase the quality and quantity of opportunities available to young people
for full, effective and constructive participation in society and
· to promote actions at all levels aimed at disseminating among young people
the ideals of peace, freedom, progress, solidarity and dedication to the
objectives and goals of progress and development, including the Millennium
Development Goals.

The International Federation for Home Economics is the only worldwide organisation
concerned with Home Economics and Consumer Studies.
IFHE is an International Non-Governmental Organisation (INGO), having consultative
status with the United Nations (ECOSOC, FAO, UNESCO, UNICEF) and with the
Council of Europe.
Some of the 15 priority areas of the world programme of action for youth are similar
to the IFHE aims and activities; these aspects are education, hunger and poverty,
health, environment, girls and young women, participation, information and
communication technologies and intergenerational.

IFHE supports the International Year of Youth: Dialogue and Mutual Understanding
and calls upon Home Economists in all areas to strengthen there commitment in
· educating new scholars, to improve the potential of young people
influence current social and economic conditions,
· the arena for everyday living to support developing human growth potential
and human necessities or basic needs to be met,
· the curriculum area to facilitate students to discover and further develop their
own resources and capabilities to be used in their personal lives, by directing
their professional decisions and actions or preparing them for life,
· the societal arena to influence and develop policy to advocate for individuals,
families and communities to achieve empowerment and wellbeing, to utilise
transformative practices, and to facilitate sustainable futures,
IFHE promotes young professionals in the field of Home Economics through its
Young Professionals Network. It offers young Home Economists international
networking opportunities and international activities.
With its activities IFHE underlines the demand of United Nations Secretary-General
Ban Ki-moon that “Youth deserve our full commitment – full access to education,
adequate healthcare, employment opportunities, financial services and full
participation in public life.”

Διδασκαλία των φυσικών καταστροφών ΑΜΕΣΑ!-Οικογενειακό αντισεισμικό σχέδιο.

Ο σεισμός που έγινε πριν από λίγες μέρες στην Ιαπωνία, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που τον ακολούθησαν , δημιουργεί την ανάγκη για λήψη μέτρων και στις οικογένειες των μαθητών-τριών μας, μια που και εμείς ζούμε στην Ελλάδα σε σεισμογενείς περιοχές. Έτσι, οι συνθήκες επιβάλλουν την εμβόλιμη διδασκαλία της ενότητας 9.3 Φυσικές Καταστροφές που υπάρχει το κεφάλαιο Πρώτες βοήθειες στο βιβλίο της Β΄ Γυμνασίου.
Η ευκαιρία που μας δίνεται είναι σημαντική αφού οι μαθητές-τριες μας μπορεί να είναι περισσότερο ευαίσθητοι ειδικά με την άφθονη πληροφόρηση και τις εικόνες που προβάλλονται συνεχώς από την τηλεόραση και αφορούν στον σεισμό της Ιαπωνίας αλλά και στο τσουνάμι που ακολούθησε. Παράλληλα, και όλα τα μέλη της οικογένειας μπορεί να είναι περισσότερο από ποτέ έτοιμα να δεχθούν τις προτάσεις που προσφέρονται μέσα από την Οικιακή Οικονομία για λήψη μέτρων πρόληψης αλλά και για την δημιουργία ενός οικογενειακού αντισεισμικού σχεδίου.
Για όλα αυτά, θεωρώ ως σκόπιμο, και επιβεβλημένο, να διδαχθεί όσο πιο σύντομα γίνεται αυτή η ενότητα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της ενότητας στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή που το έδαφος είναι έτοιμο να δεχθεί τις προτάσεις της ενότητας. Το σχέδιο εργασίας που σας αποστέλλεται μαζί με το έγγραφο αυτό μπορεί να βοηθήσει στην επεξεργασία του μαθήματος.
Επίσης σας δίνω μερικές πηγές πληροφόρησης για αντισεισμική προστασία καθώς και ηλεκτρονικές διευθύνσεις που μπορεί να βοηθήσουν στην επεξεργασία του μαθήματος.
http://www.oasp.gr/ και
http://www.oasp.gr/images/stories/oasp/kids/default.htm (έχει ένα ενδιαφέρον «παιχνίδι-περιήγηση»).
http://www.buildings.gr/greek/themata/antissismiki_prostassia.htm
http://www.youtube.com/watch?v=lcIoUXCI2Sw (τραγουδάκι για τη πρόληψη του σεισμού)
http://www.youtube.com/watch?v=5-zfCBCq-8I&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1hBhmZrdfos&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Gbq412haY1c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=hhe4oM5vjfE&feature=related
http://www.abc.net.au/news/events/japan-quake-2011/beforeafter.htm (εντυπωσιακές εικόνες από το πριν και το μετά στην Ιαπωνία)




Σχέδιο εργασίας για την ενότητα (σε συνδυασμό με την άσκηση Γ1 από το τετράδιο εργασιών, που αφορά στο οικογενειακό σχέδιο αντισεισμικής προστασίας).
9.3 Φυσικές Καταστροφές.
Παρατηρείστε και καταγράψτε στο σπίτι σας:
• Πάνω από τα κρεβάτια υπάρχουν βιβλιοθήκες, ράφια ή κάδρα; Τα έχετε στερεώσει καλά;

• Οι καθρέπτες που υπάρχουν στο σπίτι είναι καλά στερεωμένοι; Κουνιούνται αν τους ακουμπήσετε; Είναι εύκολο να πέσουν αν γίνει στο σπίτι σεισμός;

• Ξέρετε που βρίσκονται οι διακόπτες του ρεύματος, του νερού; Που βρίσκονται; Μπορείτε να τους γυρίσετε για να κοπεί το ρεύμα ή το νερό;

• Έχετε συζητήσει το θέμα του σεισμού στο σπίτι σας με την οικογένεια σας; συζητήστε το τώρα αν δεν το έχετε κάνει προηγούμενα. Που θα συναντηθείτε σε περίπτωση που κάνει σεισμό και δεν βρίσκεστε όλοι μαζί; Αν είστε όλοι μαζί τι θα κάνετε; Κάντε ένα σχεδιάγραμμα του σπιτιού σας και περιγράψτε τις ενέργειες που θα κάνετε σε περίπτωση σεισμού. Σχεδιάστε το σημείο που θα είναι εκείνο της συνάντησης σας μετά από πιθανό σεισμό αλλά και τον τρόπο που εσείς θα πάτε εκεί αν είστε στο σχολείο σας την ώρα του σεισμού.

• Σε ποιο σημείο του σπιτιού θα βάλετε τα εφόδια που είναι απαραίτητα για την επιβίωση σας σε περίπτωση σεισμού; Τι θα έχει αυτό το κουτί;

• Έχετε κατοικίδια; Τι θα κάνετε γι αυτά σε περίπτωση σεισμού; Πως θα τα φροντίσετε από πριν ή και μετά το σεισμό;

• Φανταστείτε ότι κάνει ένα δυνατό σεισμό και βρίσκετε στο σπίτι. Περιγράψτε τις ενέργειες που θα κάνετε μαζί με την οικογένειά σας. Περιγράψτε τι θα κάνετε αν είστε εκτός σπιτιού, στο σχολείο ή κάπου αλλού. Γράψτε την ιστορία σας αφού κάνετε τις σχετικές συζητήσεις με την οικογένεια σας και μια σχετική εξάσκηση.

• Γράψτε ότι άλλο θεωρείτε ότι πρέπει να σημειωθεί σχετικά με τους σεισμούς. Περιγράψτε συναισθήματα που έχετε από ένα δυνατό σεισμό , αν έχετε τέτοια εμπειρία.
Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011 | By: Eva Krokidi

Εικαστικά στα σχολεία

Το παρακάτω κείμενο- πρόσκληση μου το έστειλε η Σχολική Σύμβουλος Εικαστικών και καλή μου φίλη Όλγα Ζιρώ. Νομίζω ότι οι ιστοσελίδες αλλά και η δουλειά που γίνεται εκεί είναι άξια της προσοχής μας. Απολαύστε τες!

Αγαπητοί συνάδελφοι
Οι ιστοσελίδες του art project "Δημιουργώ κάθε μέρα" τόσο για το Γυμνάσιο όσο και για το Δημοτικό έχουν αποκτήσει όλα όσα προσδοκούσαμε: συμμετοχή, δημιουργική ένταση και μεγάλη επισκεψιμότητα. Ο αριθμός των επισκεπτών που έχουν μπει στις σελίδες και έχουν επισκεφθεί την εικονική αυτή έκθεση των έργων των μαθητών
(13.500 επισκέψεις το blog του Δημοτικού και 20.000 επισκέψεις το αντίστοιχο του Γυμνασίου) είναι χαρακτηριστικός για να δικαιολογήσει τη χαρά που μοιραζόμαστε μαθητές, καθηγητές, γονείς και φίλοι.

Επισκεφθείτε τις σελίδες
http://theartprojectdimotiko.blogspot.com

http://theartprojectgymnasio.blogspot.com

και δείτε τη σπουδαία δουλειά που κάνουν οι μαθητές μας στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια

Κάθε μέρα αναρτώνται έργα με την ακόλουθη σειρά ενοτήτων:
Πορτραίτο
Μάσκες
Νεκρή Φύση
Τοπίο

Εκ μέρους του κλάδου των Καθηγητών που διδάσκουν Εικαστικά στα σχολεία

Η Σχολική Σύμβουλος ΠΕ08
΄Oλγα Ζιρώ