Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013 | By: Eva Krokidi

Ιδέες για το μαθημα απο συνάδελφο!

Και νέες ιδέες απο συνάδελφο Οικιακής οικονομίας την οποία ευχαριστω για την συνδρομή της!!!! Υπέροχες ιδέες και παλι!!!!!




Στο μάθημα 1.2. Δ Χαρακτηριστικά της οικογενειακής αγωγής οι μαθητές της Α΄ γυμνασίου του σχολείου μας συζήτησαν και κατανόησαν με βιωματικό τρόπο αυτά τα χαρακτηριστικά.

Συγκεκριμένα τους δόθηκε ένα φυλλάδιο εργασίας στο οποίο πραγματοποίησαν 3 δραστηριότητες. Παραθέτω το ίδιο το φυλλάδιο.

 

Φυλλάδιο εργασίας 

Μπαίνω στη θέση του γονιού- Γίνομαι γονιός

Βιωματικές δραστηριότητες

1.Σημειώστε ό, τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε τη λέξη: « γονιός».(καταιγισμός ιδεών)

 

Τα παιδιά στο άκουσμα της λέξης γονιός άρχισαν να παρουσιάζουν αυθόρμητα τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Λέξεις όπως αγάπη, στοργή, τρυφερότητα, φαγητό, ενδιαφέρον ή φράσεις όπως «πρόσεχε στο δρόμο», «πάρε το μπουφάν σου», «διάβασες τα μαθήματά σου;» γέμισαν την αίθουσα και μας μετέφεραν μέσα στην οικογένεια του καθενός.

Στα παιδιά αρέσει ιδιαίτερα να μιλάνε για το σπίτι τους. Αυτή και μόνο η αναφορά τα προσφέρει ασφάλεια και χαρά, τα κάνει να αισθάνονται μοναδικά, τα γεμίζει με αυτοπεποίθηση και περηφάνια.

 

Μετά τα ρώτησα πώς θα αισθανόντουσαν αν γινόντουσαν για λίγο γονείς. Άλλα μου απάντησαν: υπέροχα, τρυφερά, περήφανα και άλλα: «θα είχα άγχος», «θα ένιωθα το μέγεθος της ευθύνης», «εξαρτάται από την κάθε οικογενειακή στιγμή».

Έτσι, τα ζήτησα να μελετήσουν τις παρακάτω περιπτώσεις μελέτης, να διαλέξουν από 2 ο καθένας, να μπουν στη θέση του γονιού και να παρουσιάσουν στην τάξη τον τρόπο που θα χρησιμοποιούσαν για να διαχειριστούν την κάθε κατάσταση.

 

2. Πώς θα συμπεριφερόσαστε στις παρακάτω περιπτώσεις, αν ήσαστε στη θέση του γονιού; Δικαιολογήστε την άποψή σας. (περιπτώσεις μελέτης)

 

1.
Η έφηβη κόρη σας τον τελευταίο καιρό κλείνεται συχνά στο δωμάτιό της, μένει μόνη της και δε θέλει τα αδέλφια της να ενοχλούν ιδιαίτερα την ησυχία της.
2.
Ο γιος σας απασχολείται πολλές ώρες την ημέρα στον υπολογιστή.
3.
Η κόρη σας μαλώνει συχνά με τις φίλες της στο σχολείο και με τα αδέλφια της στο σπίτι.
4.
Η έφηβη κόρη σας έχει άγχος για το διαγώνισμα στο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας.
5.
Ο γιος σας αργεί να γυρίσει τα βράδια στο σπίτι.
6.
Η κόρη σας έχει χάσει το ενδιαφέρον της για το σχολείο.
7.
Έρχεστε τακτικά σε σύγκρουση με τα παιδιά σας.
8.
Τα παιδιά σας αρνούνται να βοηθήσουν σε εργασίες του σπιτιού.
9.
Ο έφηβος γιος σας απαιτεί να του αγοράσετε κινητό τελευταίας τεχνολογίας σε πολύ υψηλή τιμή.
10.
Μια μέρα ο διευθυντής του σχολείου της κόρης σας σάς ενημερώνει ότι έχει πολλές αδικαιολόγητες απουσίες, κάτι που δε γνωρίζατε μέχρι εκείνη τη στιγμή.

 

Οι μαθητές ως γονείς υπήρξαν, ομολογώ, πολύ αυστηροί και ξεκάθαροι. Έβαζαν τα απαραίτητα όρια, που πρέπει να υπάρχουν στις επιθυμίες των παιδιών, χρησιμοποιούσαν το διάλογο ως μέσο για την επίλυση των ενδοοικογενειακών συγκρούσεων, έδιναν περισσότερες από 1 ευκαιρίες στην προσπάθεια λύσης ενός ζητήματος και κατέληγαν να εφαρμόσουν εκείνες τις λύσεις, που πρόσφεραν στα παιδιά τους την ασφάλεια και τη σιγουριά, ακόμη και αν αυτά έδειχναν να μη συμφωνούν απόλυτα μαζί τους, τουλάχιστον από την αρχή.

Μέσα από τη λύση, που έδιναν τα παιδιά στην κάθε περίπτωση, αναδείχτηκαν τα χαρακτηριστικά του ιδανικού γονέα, ο οποίος πρέπει να δείχνει ανοχή και αντοχή, να μην ενοχοποιεί τον εαυτό του μπροστά σε κάθε δυσκολία και να ξέρει πως οι συγκρούσεις και οι διαφωνίες με τους εφήβους αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της εξελικτικής τους πορείας.

 

 

Το συμπέρασμά μου από αυτή την άσκηση ήταν πως οι έφηβοι, όσο και αν διεκδικούν να απαλλαγούν από τις γονικές συμβουλές, θέλουν οι γονείς τους να είναι πάνω απ’ όλα γονείς, που θα βάζουν τα όρια, θα στέκονται δίπλα τους, θα είναι σίγουροι για τις αποφάσεις τους και θα τους εμπνέουν σεβασμό στην κάθε τους στιγμή.

 

Κατόπιν, τα παιδιά ανέλαβαν να ετοιμάσουν την παρακάτω εργασία στο σπίτι και να την παρουσιάσουν την επόμενη φορά στην τάξη.

 

3.Εργασία για το σπίτι: Παρουσιάστε σε μία παράγραφο μία μητέρα ή έναν πατέρα που ξεχώρισε στο ρόλο της/ του ως γονέας.

 

Τα παιδιά στην ερώτηση αυτή μίλησαν για τους γονείς τους, για τις θυσίες τους αλλά και για όλους τους ήρωες- γονείς παιδιών με ειδικές δεξιότητες και ικανότητες, οι οποίοι με την αγάπη τους καταφέρνουν να ξεπεράσουν πολλές καθημερινές δυσκολίες και να φτάσουν τα παιδιά τους ψηλά.

 

Στο τέλος καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως δεν είναι πάντα εύκολο να είσαι γονέας. Κάθε μέρα όμως προσπαθείς να γίνεις καλύτερος, να προσφέρεις περισσότερη αγάπη και να καλύψεις περισσότερες ανάγκες των παιδιών σου.

 

Γι’ αυτό καλό είναι «Τώρα που και εσείς μπήκατε για λίγο στη θέση του γονιού, να δείχνετε μεγαλύτερη κατανόηση στους ανθρώπους που σας αγαπούν πιο πολύ στον κόσμο».

 

Παρακάτω, σας παρουσιάζω την εργασία ενός μαθητή μου σε χαρτόνι, με θέμα: «ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ- ΠΑΙΔΙΩΝ».

 

 

Με τιμή

Ευαγγελία Μπιτζιμινούδη

Καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας

5ο γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης

 

 

Τρίτη, 12 Νοεμβρίου 2013 | By: Eva Krokidi

Ιδέες από συνάδελφο Οικιακής Οικονομίας

Η συνάδελφος Μαρία Πούλου έστειλε μερικές χρήσιμες ιδέες για το μάθημα...όπως εκείνη τις εφάρμοσε στο μάθημα της.! την ευχαριστώ πολύ για την συνεισφορά της!




  • Κάποιες ιδέες για το μάθημα οργάνωση της οικογενειακής ζωής!Σχετικά με την έννοια οργάνωση έκανα ερωτήσεις στους μαθητές όπως "ποιά είναι η σημασία της οργάνωσης στη ζωή μας"και "πού μπορούν οι έφηβοι να εφαρμόσουν την οργάνωση"μοθ έδωσαν διάφορα παραδείγματα για το πού εφαρμόζεται η οργάνωση όπως στη μελέτη για το σχολείο στο δωμάτιό τους στις οικιακές εργασίες και στην κατανομή τους ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας.Στη συνέχεια μιλήσαμε για το΄πού κάθε παιδί πίστευε οτι στερούσε σε οργάνωσηκαι ακούστηκαν συμβουλές για το πώς ο κάθε ένας θα μπορούσε να γίνει περισσότερο οργανωτικός .Σχετικά με τις αξίες πρόβαλα το βίντεο "values a beacon for life";όπου η παρουσίαση των αξιών είναι στα αγγλικά (διαθεματικότητα).Στη συνέχεια κάναμε αναφορά στις αξίες που παρακολουθήσαμε και αναλύσαμε ορισμένες όπως pluralism =πλουραλισμός δηλ. η αποδοχή των άλλων ανθρώπων ανεξάρτητα από φυλή ,κουλτούρα ,θρησκεία κτλ.
    Σχετικά με τα πρότυπα τους μοίρασα φυλλάδια με τη βιογραφία της Μαλάλα Γιουσαφάι .Πρόκειται για μια Πακιστανή 16 ετών που αγωνίζεται για τα δικαιώματα των γυναικών στην εκπαίδευση .Τα παιδιά έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το θάρρος της σχεδόν συνομίληκής τους κοπέλας και είχαν πολλές απορίες σχετικά με τον τρόπο που ζουν οι γυναίκες στη χώρα της Μαλάλα.Αναφέραμε τις αξίες που πρεσβεύει ένα άτομο σαν την Μαλάλα,πόσο αξίζουν κάποιοι άνθρωποι να γίνουν πρότυπά μας και πόσο κενά και εφήμερα είναι συχνά κάποια από τα πρότυπα που μας προβάλλουν.Σχετικά με τους στόχους σκοπεύω εκτός των άλλων να προβάλλω το συντομο βίίντεο "ο κουφός Βάτραχος "που θα σταθεί αφορμή για συζήτηση αναφορικά με τους στόχους που θέτουμε στη ζωη.