Σάββατο, 12 Ιουνίου 2010 | By: Eva Krokidi

Το συνέδριο στο Χαροκόπειο.

Την περασμένη εβδομάδα, από την Τρίτη ως και την Παρασκευή, στο Χαροκόπειο πραγματοποιήθηκε το Διεθνές Συνέδριο με θέμα "Excellence in Education 2010: Research, Strategic Planning and Development".
Την Πέμπτη, 10 Ιουνίου υπήρχε και πραγματοποιήθηκε παρουσίαση των συναδέλφων Οικιακής Οικονομίας που παρουσίασαν τη δουλειά που έγινε μέσα στην τάξη με την εισαγωγή της τριαρχικής νοημοσύνης στην διδασκαλία της Οικιακής Οικονομίας, θέμα που όπως υποθέτω ξέρετε "έτρεχε" πολιτικά όλη την χρονιά που μας πέρασε σε αρκετά σχολεία της Ελλάδας υπό την αιγίδα και συνδρομή του τμήματος Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας του Χαροκοπείου και του λέκτορα Δημήτρη Ζμπάινου.
Στην παρουσίαση αυτή είχαμε την ευκαιρία να δούμε τι πραγματικά έγινε μέσα στις τάξεις, τις δουλειές των μαθητών-τριών, τις διαφημίσεις που είχαν φτιάξει αλλά και τα υπεροχα βίντεο. Οι συνάδελφοι που παρουσίαζαν ήταν οι :

Κώστας Σκανδάλης από το 4ο Γυμνάσιο Χαλανδρίου
Μίνωας Στεφανάκης από Γυμνάσιο της Νέας Ιωνίας
Κορίνα Ανδριώτη από Γυμνάσιο της Κυψέλης
Χριστίνα Κτενά από το Πειραματικό Γυμνάσιο Πάτρας
Ελένη Σιδηροπούλου από Γυμνάσια του Κιλκίς.

Παράλληλα οι Σχολικές Σύμβουλοι Ελένη Κορέτση, Χαρά Καρρά και η υπογράφουσα είμασταν εκεί για να παρουσιάσουμε τους συναδέλφους και να υποστηρίξουμε το έργο τους αλλά και να στηρίξουμε τις νέες διαστάσεις που μπορεί να πάρει η διδασκαλία της Οικιακής Οικονομίας.

Και τώρα θα μου επιτρέψετε να γκρινιάξω. Αλλά και να εκφράσω τον απέραντο θυμό μου, που πολύ καιρό τώρα κρατάω μέσα μου ή και απλά συζητάω χαμηλόφωνα. Βλέπω όμως ότι μάλλον ήρθε η ώρα να τα πω λίγο πιο έντονα, παίρνοντας το δικαίωμα από τα 7 χρόνια που υπηρετώ το θεσμό της Σχολικής Συμβούλου Οικιακής Οικονομίας αλλά και τα 25 χρόνια ενεργούς δράσης ως εκπαιδευτικός και υπηρέτης της επιστήμης της Οικιακής Οικονομίας. (οποιοσδήποτε και οποιαδήποτε μπορεί να αμφισβητήσει το έργο μου και ευχαρίστως θα δεχθώ την όποια κριτική αφού δυστυχώς σε αυτή τη χώρα η αξιολόγηση και η προσπάθεια για το καλύτερο μέσα από την κριτική είναι ανύπαρκτη σε υπηρεσιακό και ανώτερο επίπεδο.)
Η παρουσίαση έγινε στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, στο φυσικό επιστημονικό μας χώρο. Όμως το ακροατήριο ήταν μόνο 20 περίπου άτομα, καθηγήτριες και καθηγητές Οικιακής Οικονομίας, οι περισσότεροι-ες από μακρινά μέρη της επαρχιακής Ελλάδας, τους οποίους-ες και ευχαριστώ ολόθερμα για την συμμετοχή τους. Και ευτυχώς δηλαδή που ήταν και αυτές-οι γιατί κατά τα άλλα την παρουσίαση της δουλειάς των συναδέλφων, και τη προσπάθεια για την ενίσχυση του μαθήματος μέσα από τη νέα διάσταση που μπορεί να πάρει με μια άλλη διδακτική μέθοδο, που μπορεί και να οδηγήσει στην ενίσχυση του μαθήματος , λάμπρυναν με την ηχηρή ΑΠΟΥΣΙΑ τους οι συνάδελφοι Οικιακής Οικονομίας της Αθήνας και του Πειραιά, ο Σύλλογος Αποφοίτων, αλλά και οι άλλες δύο Σχολικές Σύμβουλοι Οικιακής Οικονομίας.
Φαίνεται ότι η αγάπη για την επιστήμη που όλοι και όλες υπηρετούμε έχει μικρότερη διάσταση από αυτή που εγώ, προφανώς λανθασμένα, πιστεύω.(ίσως τελικά παραείμαι ρομαντική....)
Επίσης γίνεται φανερό ότι ο καναπές και η βολή του καθενός που θέλει να λέγεται επιστήμονας και εκπαιδευτικός Οικιακής Οικονομίας έχει μεγαλύτερη αξία από την προσπάθεια για την αναβάθμιση του μαθήματος, από την μεταξύ μας επικοινωνία, από την ανάγκη να μάθουμε τα τεκτενόμενα στις αίθουσες που διδάσκεται το μάθημά μας, με στόχο την βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας του μαθήματος, την ανάδειξή της αξίας του.
Φρονώ, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, ότι πρέπει να ξυπνήσουμε από τον δημοσιουπαλληλικό ύπνο. Ίσως οι άλλες ειδικότητες το αντέχουν αυτό τον ύπνο, σε μας όμως πάλι, ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να κοιμόμαστε σε μια εποχή που δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει, που οι δεύτερες αναθέσεις ήδη φαίνεται να δημιουργούν πρόβλημα στις θέσεις μας, που τα θέματα μας περνούν σε άλλες μορφές μαθήματος μέσα από τις νέες ανακοινώσεις του ΥΠΕΠΘ και εμείς δεν κάνουμε τίποτε για άλλα αυτά. Απλά περιμένουμε, ή απλά βρίσκουμε δικαιολογίες για να μην είμαστε παρούσες και παρόντες στις εξελίξεις, που στο παρελθόν βοηθήσαμε εμείς οι ίδιες καιίδιοι ώς ειδικότητα για την αρνητική πορεία που έχουν τώρα, με τα πολλά λάθη που και πάλι λόγω την μη φυσικής μας παρουσίας έγιναν.
Μπορεί να είμαι σκληρή, είμαι σίγουρα πολύ θυμωμένη, γιατί δεν μπορώ να πιστέψω πως γίνεται να έρχεται η συνάδελφος από το μακρινό σχολείο του Κιλκίς, 10 χιλιόμετρα από τα σύνορα με τα Σκόπια να μας δείξει τι έκαναν οι μαθητές-τριες της εκεί, και η συνάδελφος από την Νεάπολη Λακωνίας και να μην μπορούν να είναι εκεί, οι συνάδελφοι καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας της Καλλιθέας, του Πειραιά, της Αθήνας,(γιατί οι πιο μακρινοί-ες σαφώς και δικαιολογούνται παρότι είναι πάντα παρούσες στις εξελίξεις με πολυ καλό ποσοστό σε αναλογία με τους συναδέλφους της Αττικής ) σε μια χρονική στιγμή που ξέρουμε καλά τι επικρατεί στο σχολείο, που σίγουρα μπορούσαν να κανονίσουν να λείπουν αφού οι σχολικές εργασίες είναι ελάχιστες αυτό τον καιρό.
Αν δεν στρατευτούμε όλες και όλοι , αν δεν παλέψουμε και με την φυσική μας παρουσία, αν δεν υποστηρίξουμε αυτό που υπηρετούμε και αγαπάμε , αν δεν το δείξουμε είμαστε χαμενες και χαμένοι.
Αν το αγαπάμε, φυσικά. Αν νιώθουμε ότι αγαπάμε την Οικιακή Οικονομία, αν δεν ντρεπόμαστε γι αυτό που σπουδάσαμε και διδάσκουμε. Γιατί αν είναι αλλιώς τα πράγματα , αν η ντροπή να λέμε ότι διδάσκουμε Οικιακή Οικονομία είναι μεγαλύτερη, καλύτερα να δείξουμε λίγο φιλότιμο και ας αλλάξουμε δουλειά, κατεύθυνση, ειδικότητα.
Είναι άδικο για μια επιστήμη που ήταν πρωτοπόρα στην γυναικεία εκπαίδευση και χειραφέτηση, για την επιστήμη που είναι η πιο απαραίτητη σήμερα στην δύσκολη κατάσταση που τα άτομα και οι οικογένειες βιώνουν να την αρνούμαστε με αυτό τον τρόπο,και αντί να κάνουμε τα πάντα, την ποδοπατούμε και την μειώνουμε. Μειώνοντας και εγκαταλείποντας τους ίδιους μας τους εαυτούς ως εκπαιδευτικοί.
Και αν νομίζετε ότι είμαι περισσότερο από όσο πρέπει σκληρή και ίσως και άδικη σας παραθέτω δύο βίντεο που "μάζεψα" από το you tube και δείχνουν το αποτέλεσμα ....ελειπούς (το θέτω ομαλά, για να μην πω ανικανότητας) ή ανεπαρκούς αν θέλετε διδασκαλίας Οικιακής Οικονομίας.(αν ο κύριος συνάδελφος που διδάσκει Οικιακή Οικονομία στο πρώτο βίντεο αναγνωρίσει την φωνή του ας προβληματιστεί........).
Δείτε τα λοιπόν, και καταλάβετε την πίκρα και την οργή μου.
Δέχομαι όλα τα σχόλια που θέλετε να κάνετε. Σύντομα θα ξεκινήσω και φόρουμ ώστε να συζητήσουμε τελικά τι θέλουμε για την Οικιακή Οικονομία.



Και στην συνέχεια η καταστροφή του βιβλίου της Οικιακής Οικονομίας που συμβολίζει πολλά για την καθηγήτρια ή τον καθηγητή που δίδασκε Οικιακή Οικονομία σε κείνο το σχολείο.