Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Από την απόφοιτο συνάδελφο Οικιακής Οικονομίας Μαριλένα Κοντομανώλη

Η συνάδελφος Μαριλένα, θέλοντας να επικοινωνήσει με όλες και όλους μας, καθηγητές Οικιακής Οικονομίας, αποφοίτους, φοιτητές-τριες λέει τα εξής:

Sos απαιτείται κινητοποίηση
Πάντα με ενοχλούσε ο τρόπος που αντιμετώπιζαν οι άλλοι το μάθημα της οικιακής οικονομίας. Εδώ και κάμποσο καιρό με ενοχλεί πολύ ότι και το υπουργείο το αντιμετωπίζει ως υποδεέστερο των άλλων. Απόδειξη αυτού ότι αδιαφορεί και δεν καλύπτει όλα τα κενά, με αποτέλεσμα διάφορα σχολεία να μένουν χωρίς καθηγητή οικιακής οικονομίας για όλη τη χρονιά και μάλιστα σχολεία που βρίσκονται μέσα στην Αθήνα και τον Πειραιά. Αυτό όμως που με ενοχλεί περισσότερο από όλα είναι το πως αντιμετωπίζουμε εμείς οι ίδιοι το μάθημα της οικιακής οικονομίας και κατ΄ επέκταση τον ίδιο μας τον κλάδο και πως υπερασπιζόμαστε εμείς τα δικαιώματά μας. Και το λέω αυτό γιατί στις συναντήσεις είμαστε πάντα λίγοι και τα άτομα που κινητοποιούνται είναι ακόμα πιο λίγα και σχεδόν πάντα τα ίδια.
Εν τοιαύτη περιπτώσει αυτό που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να αφυπνιστούμε ΟΛΟΙ και να παραδειγματιστούμε και από άλλους κλάδους που διεκδικούν τα αυτονόητα, δηλαδή να καλύπτονται τα κενά τους. Πάρτε για παράδειγμα τους καθηγητές ιταλικών. Έκαναν διαμαρτυρία στο υπουργείο, το δημοσιοποίησαν σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες (http://www.esos.gr/index.php/ksenes-glwsses/italika/item/9221-tha-ta-psaloun-stin-ipourgo-italika) και τελικά το υπουργείο δεσμεύτηκε για την κάλυψη των κενών του κλάδου τους (http://www.esos.gr/index.php/ksenes-glwsses/italika/item/9311-desmeiseis-tou-ip-paideias-gia-tin-italiki-glossa).
Αυτό που έκαναν πρώτα απ’ όλα όμως πριν πάνε στο υπουργείο ήταν να μαζέψουν τα κενά τους. Θα πάμε και εμείς στο υπουργείο και ελπίζω να μαζευτούμε πολλοί. Πρώτα απ’ όλα όμως πρέπει να συγκεντρώσουμε τα κενά για να έχουμε κάτι να πούμε και να διεκδικήσουμε στο υπουργείο. Για το λόγο αυτό, πρώτα θα παρακαλέσω όλες τις σχολικές συμβούλους να δώσουν πληροφορίες για τα κενά και έπειτα όλες και όλους τους συναδέλφους να μάθουν ποιά σχολεία δεν έχουν καθηγητές ή όποιοι ξέρουν ήδη κάποια απλά πείτε το είτε εδώ, είτε στο heef.gr. Και γι’ αυτούς που δεν ξέρουν πώς να βοηθήσουν σας λέω ότι εγώ βρήκα τα τηλέφωνα όλων των σχολείων των δήμων Πειραιά, Κορυδαλλού, Νίκαιας, Περάματος Κερατσινίου, Δραπετσώνας & Ρέντη στο internet τηλεφωνούσα και ρωτούσα αν έχουν καθηγητή οικιακής οικονομίας. Γι’ αυτούς που ρωτούσαν το λόγο έλεγα πως γίνεται μια προσπάθεια από τον κλάδο μας να βρούμε τις ελλείψεις στα σχολεία. Εγώ βρήκα 13 σχολεία και 2 από αυτά δεν έχουν από πέρυσι.
Κάντε το!!! Επιτέλους ας κινητοποιηθούμε!!!

Και συνεχίζει σε νέα επικοινωνία της. Αφού έκανε μια σχετική έρευνα, δείτε τι βρήκε!!:
Βρήκα τα παρακάτω και νομίζω οτι είναι πολύ ενδιαφέροντα. Παρά το γεγονός οτι πολλά απο τα παρακάτω προγράμματα πλαισιώνουν την οικιακή οικονομία εν τούτοις αν κοιτάξεις τις προκηρύξεις θα δείς οτι πάλι δεν υπάρχουμε!!!! (ΤΙ ΠΡΟΤΟΤΥΠΟ Εεεεε!!!) Μόνο στα μαθήματα περιβάλλοντος πιθανών να μας αφορούσε δεδομένου οτι ζητούσε ειδικότητες συναφείς με το περιβάλλον.

Δηλαδη το "Οικιακή οικονομία στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών" (και πολλά άλλα) ήθελα να ήξερα ποιά ειδικότητα θα τη διδάσκει????????
http://www.ideke.edu.gr/programs.asp?cat=1&pr=3

Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 10 εκπαιδευτικά προγράμματα:

1. Η οικογένεια στη σύγχρονη εποχή, διάρκειας 50 ωρών
2. Υγεία και οικογένεια, διάρκειας 50 ωρών
3. Διαφυλικές σχέσεις, διάρκειας 25 ωρών
4. Ανάπτυξη στην τρίτη ηλικία, διάρκειας 25 ωρών
5. Παιδί και νέες τεχνολογίες, διάρκειας 25 ωρών
6. Οικιακή οικονομία στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών
7. Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας, διάρκειας 25 ωρών
8. Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, διάρκειας 25 ωρών
9. Συμβουλευτική γονέων παιδιών με αναπηρίες, διάρκειας 50 ωρών
10. Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών


Οι βασικές θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στα τμήματα των παραπάνω προγραμμάτων είναι:

* Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας
* Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο
* Υγεία και ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και σε χώρους παιδικής αναψυχής
* Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά
* Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια
* Θέματα διατροφής
* Σημασία της σωματικής άσκησης
* Υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας
* Σεξουαλική αγωγή
* Τρίτη ηλικία και οικογένεια
* Διαχείριση ελεύθερου χρόνου
* Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
* Επαγγελματικός προσανατολισμός
* Κατανάλωση και διαφήμιση
* Οικογενειακός προϋπολογισμός
* Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού
* Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση κλίσεων
* Προώθηση της ισότητας των φύλων
* Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών.
* Συνεργασία γονέων-μεταναστών
* Ψυχολογική υποστήριξη
* Αγωγή υγείας
* Συμβουλευτική γονέων παιδιών με αναπηρίες
* Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια


Την ευχαριστώ πάρα πολύ.
Συμπέρασμα: ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ!!!!!!!!