Παρασκευή, 10 Σεπτεμβρίου 2010 | By: Eva Krokidi

Αναθέσεις και διαθέσεις.

Όπως θα έχετε δει η παραίνεση μου ως Σχολικής Συμβούλου Οικιακής Οικονομίας στο χαιρετισμό που σας έχω στείλει για την νέα σχολική χρονιά, και με στόχο πάνω από όλα την πρόοδο και την προσπάθεια για την καλύτερη λειτουργία της διδασκαλίας της Οικιακής Οικονομίας είναι να προσπαθήσετε και να επιδιώξετε να διδάξετε μόνο την Οικιακή Οικονομία ακόμη και αν αυτό προυποθέτει κάποια μετακίνηση, εννοείται στα όμορα σχολεία της περιοχής σας. Επειδή αυτό δημιούργησε σε κάποιες περιπτώσεις μερικά προβλήματα θα ήθελα να σας πω την γνώμη μου αλλά και την συμβουλή μου αφού λόγω θέσης μόνο αυτό μπορώ να κάνω.
Για την καλύτερη πληροφόρησή όλων μας θα σας δώσω το σχετικό με τις αναθέσεις απόσπασμα της εγκυκλίου που μιλάει για τις αναθέσεις των μαθημάτων και γενικότερα της λειτουργίας των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα λοιπόν με την σχετική εγκύκλιο υπ’ αριθμ. 118842/Γ2/17-09-2008 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄)ορίζονται μεταξύ άλλων τα εξής:
.......10. Κατά την ανάθεση των μαθημάτων καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο τους ή στην ίδια ομάδα σχολείων με μαθήματα πρώτης (Α΄) και δεύτερης (Β΄) ανάθεσης. Η μετακίνηση του εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο γίνεται μόνο σε περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου.
11. Θα πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα, ώστε οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο στο κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα σε σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου Δήμου....
Συμπεράσματα από αυτό και περισσότερες επεξηγήσεις που δόθηκαν και από το αντίστοιχο τμήμα προσωπικού του Υπουργείου Παιδείας οδηγούν στις παρακάτω σκέψεις.
ΔΕΝ είναι υποχρεωτικό να μείνει κάποιος-α στο σχολείο του ώστε να συμπληρώσει το ωράριο του με μάθημα Β ανάθεσης. Και φυσικά δεν του απαγορεύεται να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο, ειδικά στις εποχές αυτές που τα διπλανά, όμορα σχολεία ίσως δεν έχουν καθηγητές της ειδικότητας του.
Επομένως, το θέμα της μετακίνησης είναι μόνο θέμα ευαισθησίας του καθηγητή-τριας που επιθυμεί πραγματικά να διδάξει Οικιακή Οικονομία και δεν προτιμάει να μείνει χαλαρά στο σχολείο του, παραβλέποντας το συμφέρον του μαθήματος μας.
Γιατί οι πρώτες συνέπειες από αυτό είναι η ανάθεση του μαθήματος μας στις άλλες ειδικότητες που μπορούν να το πάρουν σε Β ανάθεση με αποτέλεσμα την παγίωση μιας δυσάρεστης κατάστασης που δεν θα επιτρέπει στο μέλλον το διορισμό νέων συναδέλφων.
Αν κάποιος-α μου πει οτι οφείλει να διορίσει το Υπουργείο για να καλύψει τα κενά που υπάρχουν θα προτιμήσω να γελάσω πικρά και να αναλογισθώ το ΔΝΤ, τα μέτρα λιτότητας που δεν αφήνουν νέους διορισμούς και ειδικά μαθημάτων Β ομάδας, δευτερευόντων δηλαδή. Και την απάντηση που μπορεί να σου δώσει κάποιος-α σε τέτοια περίπτωση. Αρνείσαι εσύ να διδάξεις το μάθημα σου για να μην ξεβολευτείς και περιμένεις να το σεβαστεί το Υπουργείο Παιδείας; Σε αυτές τις συγκυρίες;
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Μόνο με τον προσωπικό αγώνα ΟΛΩΝ ΜΑΣ μπορεί να βελτιωθούν οι καταστάσεις που αφορούν στο μάθημά μας. Γίνομαι γραφική και επαναλαμβάνομαι ίσως, όμως ξέρω ότι υπάρχουν πολλοί-ες συνάδελφοι που μετακινούνται σε δύο, τρία και τέσσερα σχολεία με όλο το κόστος που αυτό έχει προκειμένου να διδάξουν το μάθημά μας. Και μου φαίνεται πολύ άδικο για εκείνους-ες που δεν θέλουν να μετακινηθούν ούτε καν στο διπλανό τους σχολείο.
Οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες. Ήδη είναι η πρώτη φορά που οι πίνακες αδιορίστων εκπαιδευτικών Οικιακής Οικονομίας είναι γεμάτοι. Είναι επίσης η πρώτη φορά που τα κενά των σχολείων δεν βγαίνουν για το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας αν μπορεί να το διδάξει κάποιος με Β ανάθεση. (και πάλι δικό μας είναι το λάθος, θα το πληρώσουμε πολυ ακριβά τώρα!!).
Συνάδελφοι Οικιακής Οικονομίας, σας παρακαλώ και πάλι!!!!!Προσπαθήστε να υποστηρίξετε το μάθημά μας με όλες σας τις δυνάμεις. Τα ΠΥΣΔΕ κάθε νομού, που τελικά, σύμφωνα με τους νόμους έχουν και την τελική ευθύνη για τις αναθέσεις και μετακινήσεις των εκπαιδευτικών, δεν μπορούν εύκολα να αρνηθούν την μετακίνηση κάποιου-ας που θέλει να στηρίξει το μάθημά του. Σας παρακαλώ λοιπόν, στηρίξτε την ειδικότητά μας, εργαστείτε στα σχολεία σας έτσι όπως πολυ καλά έχετε αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορείτε να το κάνετε. Βοηθήστε το μάθημά μας να αποδείξει την σημαντικότητα που έχει και που αναγνωρίζεται από όλους-όλες όταν το γνωρίσουν. Σεβαστείτε τις σπουδές και το αντικείμενο που υπηρετείτε και διδάξετε ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ!!!!!!ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ!!!!!!!