Ο σεισμός που έγινε πριν από λίγες μέρες στην Ιαπωνία, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που τον ακολούθησαν , δημιουργεί την ανάγκη για λήψη μέτρων και στις οικογένειες των μαθητών-τριών μας, μια που και εμείς ζούμε στην Ελλάδα σε σεισμογενείς περιοχές. Έτσι, οι συνθήκες επιβάλλουν την εμβόλιμη διδασκαλία της ενότητας 9.3 Φυσικές Καταστροφές που υπάρχει το κεφάλαιο Πρώτες βοήθειες στο βιβλίο της Β΄ Γυμνασίου.
Η ευκαιρία που μας δίνεται είναι σημαντική αφού οι μαθητές-τριες μας μπορεί να είναι περισσότερο ευαίσθητοι ειδικά με την άφθονη πληροφόρηση και τις εικόνες που προβάλλονται συνεχώς από την τηλεόραση και αφορούν στον σεισμό της Ιαπωνίας αλλά και στο τσουνάμι που ακολούθησε. Παράλληλα, και όλα τα μέλη της οικογένειας μπορεί να είναι περισσότερο από ποτέ έτοιμα να δεχθούν τις προτάσεις που προσφέρονται μέσα από την Οικιακή Οικονομία για λήψη μέτρων πρόληψης αλλά και για την δημιουργία ενός οικογενειακού αντισεισμικού σχεδίου.
Για όλα αυτά, θεωρώ ως σκόπιμο, και επιβεβλημένο, να διδαχθεί όσο πιο σύντομα γίνεται αυτή η ενότητα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της ενότητας στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή που το έδαφος είναι έτοιμο να δεχθεί τις προτάσεις της ενότητας. Το σχέδιο εργασίας που σας αποστέλλεται μαζί με το έγγραφο αυτό μπορεί να βοηθήσει στην επεξεργασία του μαθήματος.
Επίσης σας δίνω μερικές πηγές πληροφόρησης για αντισεισμική προστασία καθώς και ηλεκτρονικές διευθύνσεις που μπορεί να βοηθήσουν στην επεξεργασία του μαθήματος.
http://www.oasp.gr/ και
http://www.oasp.gr/images/stories/oasp/kids/default.htm (έχει ένα ενδιαφέρον «παιχνίδι-περιήγηση»).
http://www.buildings.gr/greek/themata/antissismiki_prostassia.htm
http://www.youtube.com/watch?v=lcIoUXCI2Sw (τραγουδάκι για τη πρόληψη του σεισμού)
http://www.youtube.com/watch?v=5-zfCBCq-8I&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1hBhmZrdfos&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Gbq412haY1c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=hhe4oM5vjfE&feature=related
http://www.abc.net.au/news/events/japan-quake-2011/beforeafter.htm (εντυπωσιακές εικόνες από το πριν και το μετά στην Ιαπωνία)
Σχέδιο εργασίας για την ενότητα (σε συνδυασμό με την άσκηση Γ1 από το τετράδιο εργασιών, που αφορά στο οικογενειακό σχέδιο αντισεισμικής προστασίας).
9.3 Φυσικές Καταστροφές.
Παρατηρείστε και καταγράψτε στο σπίτι σας:
• Πάνω από τα κρεβάτια υπάρχουν βιβλιοθήκες, ράφια ή κάδρα; Τα έχετε στερεώσει καλά;
• Οι καθρέπτες που υπάρχουν στο σπίτι είναι καλά στερεωμένοι; Κουνιούνται αν τους ακουμπήσετε; Είναι εύκολο να πέσουν αν γίνει στο σπίτι σεισμός;
• Ξέρετε που βρίσκονται οι διακόπτες του ρεύματος, του νερού; Που βρίσκονται; Μπορείτε να τους γυρίσετε για να κοπεί το ρεύμα ή το νερό;
• Έχετε συζητήσει το θέμα του σεισμού στο σπίτι σας με την οικογένεια σας; συζητήστε το τώρα αν δεν το έχετε κάνει προηγούμενα. Που θα συναντηθείτε σε περίπτωση που κάνει σεισμό και δεν βρίσκεστε όλοι μαζί; Αν είστε όλοι μαζί τι θα κάνετε; Κάντε ένα σχεδιάγραμμα του σπιτιού σας και περιγράψτε τις ενέργειες που θα κάνετε σε περίπτωση σεισμού. Σχεδιάστε το σημείο που θα είναι εκείνο της συνάντησης σας μετά από πιθανό σεισμό αλλά και τον τρόπο που εσείς θα πάτε εκεί αν είστε στο σχολείο σας την ώρα του σεισμού.
• Σε ποιο σημείο του σπιτιού θα βάλετε τα εφόδια που είναι απαραίτητα για την επιβίωση σας σε περίπτωση σεισμού; Τι θα έχει αυτό το κουτί;
• Έχετε κατοικίδια; Τι θα κάνετε γι αυτά σε περίπτωση σεισμού; Πως θα τα φροντίσετε από πριν ή και μετά το σεισμό;
• Φανταστείτε ότι κάνει ένα δυνατό σεισμό και βρίσκετε στο σπίτι. Περιγράψτε τις ενέργειες που θα κάνετε μαζί με την οικογένειά σας. Περιγράψτε τι θα κάνετε αν είστε εκτός σπιτιού, στο σχολείο ή κάπου αλλού. Γράψτε την ιστορία σας αφού κάνετε τις σχετικές συζητήσεις με την οικογένεια σας και μια σχετική εξάσκηση.
• Γράψτε ότι άλλο θεωρείτε ότι πρέπει να σημειωθεί σχετικά με τους σεισμούς. Περιγράψτε συναισθήματα που έχετε από ένα δυνατό σεισμό , αν έχετε τέτοια εμπειρία.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου