Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012 | By: Vegan life style

Επιμόρφωση στο νέο σχολείο

Από χθες ξεκίνησε η επιμορφωση των Σχολικών Συμβούλων στα θέματα του Νέου σχολείου που ήδη λειτουργεί ήδη για την τρέχουσα σχολική χρονιά και θα δοθεί και παράταση για την επόμενη.
Υποσχέθηκα ήδη να σας γράψω τις σκέψεις και τα συναισθήματα μου από την εμπειρία της πρώτης χθεσινής μέρας και ελπίζω να έχω κάτι καλύτερο να σας πω σε επόμενη ανάρτηση αν και δεν είμαι και τόσο αισιόδοξη.
Όπως ήδη ξέρετε το ΑΠΣ του μαθήματος μας το είχε αναλάβει να το σχεδιάσει ο Σχολικός Σύμβουλος των Κοινωνιολόγων ο οποίος διαπιστώθηκε ότι δεν έκανε κανένα κόπο ούτε καν να συμβουλευτεί επιστήμονα Οικιακής Οικονομίας παρότι λέει το αντίθετο!!!
Στη χθεσινή λοιπόν συνάντηση με την πρώτη εισήγηση τοποθετήθηκα ενιστάμενη της όλης διαδικασίας αφού το τμήμα των κοινωνικών επιστημών στο οποίο μας έχουν τοποθετήσει όλες τις σχολικές συμβούλους Οικιακής Οικονομίας είναι αυτό που θα επιμορφωθεί για τα θέματα Οικιακής Οικονομίας και ΚΠΑ και τοπικής ιστορίας.
Η ένσταση μου λοιπόν ήταν σχετικά με το γνωστό θέμα ότι το μάθημα μας το ανέλαβε ο συμβουλος κοινωνιολόγων παρότι υπήρχαν σχετικές αιτήσεις από άτομα του κλάδου αλλά και πανεπιστημιακούς σχετικούς με τον επιστημονικό κλάδο της Οικιακής Οικονομίας.
Η απάντηση που πήρα ήταν άκρως απογοητευτική αφού μου ειπωθηκε από τον ίδιο κατα λέξ η "αυτά που ξέρατε για την οικιακή οικονομία να τα ξεχάσετε. Η οικιακή οικονομία είναι αυτή που βρισκεται σε αυτο το πρόγραμμα και συμφωνεί και το υπουργείο"
Όπως καταλαβαίνετε μας καταρρίπτουν εντελώς το επιστημονικό μας πεδίο. Εννοείται ότι η αντίδραση μου ήταν ακαριαία και μάλιστα τοποθετήθηκα ανοικτά σε όλους τους συμβούλους των κοινωνικών επιστημών λέγοντας τους αν θα συμφωνούσαν να είχα αναλάβει εγώ κάποιο απο το δικό τους επιστημονικό πεδίο και απευθυνόμενη στον συμβουλο των κοινωνιολόγων του είπα πως μπορεί να υποστηρίζει ότι ξέρει αυτός καλύτερα ένα ξένο σε αυτόν επιστημονικό πεδίο.
Η συνεχεια ηταν το ίδιο δύσκολη. Ακουστηκε προταση β ανάθεσης του μαθήματος μας απο τους οικονομολόγους. Και όταν ο κ Ζμπαινος άρχισε να παρουσιάζει το αναλυτικό μας προγραμμα το θεμα εγινε εντελώς δραματικό. Φάνηκε καθαρά η μετατροπή του μαθήματος της οικιακής οικονομίας σε κοινωνιολογια με παρουσιαση του σχετικού σχεδίου μαθήματος το οποίο αναφερόμενο στην κοινωνικοποίηση των παιδιων( της α γυμνασίου!!!) περιέχει κοινωνιολογίας θεωρίες του weber και οχι μονο.
Υπήρξε τρομερή αντίδραση απο ολους τους συμβουλους παρατηρώντας το αντιπαιδαγωγικο του θέματος. Φυσικα οπως γινεται κατανοητο το συγκεκριμένο σχέδιο δεν ειχε καμμια σχέση με το μαθημα μας. Ξαφνικά άρχισε να γινεται μια συζητηση για το μαθημα μας και τι ειναι αυτο παραβλέποντας το γεγονός οτι στο χώρο βρίσκονταν άνθρωποι της οικιακής οικονομίας. Καποια στιγμή αναγκάστηκα να πω τι ειναι η Οικιακη οικονομία προσπαθώντας το δείξω το αυτονόητο
Άρχισα να νιωθω οτι δεν υπήρχε λόγος να ειμαι εκει, οτι κάποιοι ειχαν αποφασίσει για μας χωρις εμάς, οτι η Οικιακη οικονομία βιιαζοταν κατ εξακολούθηση και εγω να μην μπορω να κουνηθω απο την τρομακτική αίσθηση της επιστημονικής γης που έφευγε κάτω απο τα πόδια μου.
Δεν άντεξα, το ομολογώ! Και σας ζηταω συγνώμη γιατι δεν ηταν και το καλύτερο που μπορούσα να κάνω. Σηκώθηκα όρθια και άρχισα να εκφράζω το συναίσθημα μου με πολυ έντονα συναισθηματικό τροπο. Δεν ξερω αν καποιος ή καποια κατάλαβε ´η ένιωσε κατι αλλα η αγανάκτηση μου η αίσθηση της αγν´οησης της οντότητας μας με έπνιξε. Πέρασα πολυ δύσκολα σας το ομολογω. Και δεν ξερω ποια θα ειναι η συνεχεια σήμερα. Σας διαβεβαιώνω οτι τα πραγματα δεν ειναι καθόλου ευκολα αν τα πιλοτικα σχολεια συνεχίσουν την λειτουργία τους με αυτο τον τροπο. Φωνές που διεκδικούν την β ανάθεση και απο μας των υπολοίπων μαθημάτων της ομάδας κοινωνικών επιστημών δεν με καλύπτει.
Το προγραμματισμένο ταξιδι μου στη βοννη στην ετήσια συνάντηση της Δοοο ακυρώνεται αφου αυριο υπαρχει σχετική ολομέλεια στο Υπουργειο και θεωρώ οτι οφείλω να ειμαι εκει!