Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2009 | By: Eva Krokidi

Τριαρχική νοημοσύνη στην τάξη!

Ήρθε η ώρα να κάνουμε πράξη το φιλόδοξο σχέδιο της τριαρχικής νοημοσύνης μέσα στην διδασκαλία του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας.
Η ανάρτηση αυτή έχει ως στόχο το ξεκίνημα μιας συζήτησης από όλες και όλους, όσους θα εργάζονται ενεργά με αυτό το πρόγραμμα στις τάξεις τους. Περιμένουμε λοιπόν τα σχόλια σας, έτσι ώστε να ανταλλαχθούν απόψεις χρήσιμες για όλους και όλες, αλλά και να δώσετε ανατροφοδότηση, αρχικά σε μένα αλλά πιο ουσιαστικά στον Δημήτρη Ζμπάινο, ώτσε να συνεχίσουμε την δουλειά και την υποστήριξη των ομάδων.
Χθες κάναμε την πρώτη τηλεδιάσκεψη μέσω skype με το κ. Ζμπάινο και την ομάδα των καθηγητριών της Πάτρας. Λύσαμε προβλήματα, συζητήσαμε, σχεδιάσαμε και προ πάντων πήραμε όλες και όλοι δύναμη για να συνεχίσουμε.



Μερικά συμπεράσματα είναι τα εξής:
1. Πρώτα δίνουμε το ερωτηματολόγιο που περιγράφει την αυτεπάρκεια των μαθητών-τριων στην τάξη. Σε αυτό βοηθάμε όπου χρειαστεί αν και θεωρήθηκε σκόπιμο να διαβαστεί από την καθηγήτρια-ή και να συμπληρώνεται από τους μαθητές-τριες. Αυτό θα δοθεί και πάλι αργότερα και θα συλλεχθεί από την ομάδα του Χαροκοπείου όταν έρθει η ώρα προς διόρθωση για την εξαγωγή των στοιχείων.

2. Δίνουμε το προ-τεστ με τα θέματα διατροφής. Αφήνουμε μια διδακτική ώρα τους μαθητές-τριες να το συμπληρώσουμε τονίζοντας ότι δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Οι ίδιοι οι μαθητές-τριες θα εμβαθύνουν όσο μπορούν και η ομάδα του Χαροκοπείου και πάλι, μετά την συλλογή και εξαγωγή των στοιχείων θα αποφασίσει για το επίπεδο των μαθητών ,στο γνωσιακό και μόνο σημείο.

3. Χρησιμοποιούμε την επόμενη διδακτική ώρα για την προσφορά του εκπαιδευτικού θεωρητικού υλικού που αφορά στην Οικιακή Οικονομία στην Αρχαία Ελλάδα, στο Βυζάντιο κ.λ.π. χρησιμοποιώντας το υλικό του σχολείου αλλά και το φυλλάδιο που σας έχει ήδη δοθεί. Αν χρειασθεί, λόγω μεγαλύτερης εμβάνθυνσης ή μεγάλου ενδιαφέροντος των μαθητών, μπορούμε να προσθέσουμε λίγο χρόνο ακόμη. Έτσι κι αλλιώς για όλα ισχύουν εκείνα που λέμε στις συναντήσεις. Ότι ΕΜΕΙΣ αποφασίζουμε για τον τρόπο και το χρόνο εργασίας, αρκεί να έχουμε θέσει τους στόχους μας.

4. Προχωράμε στις ομάδες εργασίας, χωρίζοντας τους μαθητές σε αυτές και δίνοντας τους τα φύλλα εργασίας που σας έχουν ήδη δοθεί και θα ακολουθήσει κι άλλο.Οι μαθητές εργάζονται σε αυτά, και τα παρουσιάζουν στην τάξη. Στο επόμενο μάθημα, παίρνουν μια διαφορετική ομάδα, νέο φύλλο εργασίας και συνεχίζουμε με αυτό τον τρόπο.
Οι εργασίες αυτές, τα φύλλα εργασίας συμπληρωμένα, μπαίνουν από εσας, σε ατομικούς φακέλους και έτσι έχετε το υλικό για την πιο μοντέρνα μορφή αξιολόγησης, το πορτφόλιο. Αν παρόλα αυτά θέλετε να τους δώσετε δουλειά για το σπίτι, (πράγμα που δεν είναι απαραίτητο) ζητήστε τους να συμπληρώσουν ασκήσεις από το τετράδιο εργασιών, ή να ετοιμάσουν με μια ματιά το επόμενο κεφάλαιο ώστε να είναι έτοιμοι-ες για την επόμενη εργασία στην τάξη.

Ξεκινάμε λοιπόν!!! Ακούμε τα σχόλια σας, τις απόψεις σας, τις απορίες σας!
Και συζητάμε ψάχνοντας για λύσεις και ανατροφοδότηση σε όλες τις πλευρές.
Να ξέρετε ότι ΣΑΣ ΖΗΛΕΥΩ!!!Αυτό που κάνετε είναι και ήταν πάντα το διδακτικό μου όνειρο!!Άντε, διασκεδάστε το και για λογαριασμό μου, και σύντομα θα τα πούμε από κοντά αφού θα σας επισκεφτούμε στις τάξεις σας.