Σάββατο, 31 Αυγούστου 2013 | By: Eva Krokidi

Καλη σχολικη χρονια!

Και ... Τα καταφέραμε! Η ωρα παρέμεινε στην θέση της, και μάλιστα με το κέρδος της έξτρα, για φέτος, ώρας της β τάξης! Η κινητοποίηση που υπήρξε ηταν μεγαλη, για πρωτη φορα ο κλάδος ενωμένος απάντησε στην απερίγραπτη πρόκληση του Υπουργείου. 
Θέλω να εκφράσω μερικές σκέψεις μου, τις οποίες κρατησα μεχρι να καταλαγιάσουμε απο τους μεγάλους θυμους και την οργή, δικαιολογημένα φυσικα, αλλα κάποιες φορές σε λάθος ανθρώπους και με λάθος τροπο!
Και επειδή συνεχίζω να βλέπω καποια ποστ στην ομάδα του Συλλόγου Αποφοίτων, που αναφέρονται και στον τροπο διδασκαλίας μας θα ήθελα να αναφερθώ και σε αυτο. 
Αρχικά, πολλα συγχαρητηρια σε ολους τους συναδέλφους των ΔΣ του συλλόγου αποφοίτων, και σε ολα τα μέλη που έτρεξαν πολυ αυτο τον δύσκολο καιρό, και κατάφεραν τόσα πολλα. Ειδικά βέβαια στον πρόεδρο Νίκο Γαλανη!!!!
Πολλές ευχαριστίες στις συναδέλφους μου Σχολικές συμβούλους Δημητρα Μακρή και Μάγδα Παντάλη για την σχεδόν καθημερινή συνεργασία που είχαμε. 
Η ενότητα και η μεγαλη προσπάθεια έφεραν ενα θετικό αποτέλεσμα που ομως πρεπει να συνεχιστεί και να ενταθεί. Και αυτο θα γινει και με την βοηθεια όλων μας. Παρότι ακομη δεν εχουμε πληροφορηθεί τον τροπο με τον οποίο θα λειτουργήσουμε στις τάξεις μας, δεν εχουμε σαφείς οδηγίες για το ΑΠΣ που θα εχουμε για το μάθημα μας, θα ήθελα να επισημάνω μερικα πράγματα. 
Αυτη τη στιγμή μας δίνεται μια μοναδική ευκαιρία με τις διπλές ωρες διδασκαλίας και αυτο πρεπει να το χρησιμοποιήσουμε για το όφελος του μαθήματος μας. Εχει διαφανεί πια οτι η  ελειψη επικοινωνίας του μαθήματος μας με την κοινωνία δημιουργεί τα άσχημα αποτελέσματα, που καθρεφτίζονται ακομη και στο ´απλό ´(;;;;) γεγονός της ανυπαρξίας του μαθήματος μας απο τις ανακοινώσεις διαμαρτυρίες στα διάφορα εκπαιδευτικά sites. Να πω επισης οτι ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κερκυρας σε τηλεοπτική εκπομπή αναγκάστηκε να αναφέρει το μάθημα μας σε εκείνα που είχαν δεχθεί την περικοπή μετα απο τηλεφωνική μου παρέμβαση;;;
Ολα αυτα, θεωρώ οτι ειναι αποτελέσματα της ανυπαρξίας διαφήμισης μας. Και αυτο μπορει να γινει μονο με ενα τροπο. Την σωστή διδασκαλία του μαθήματος μας. Οφείλουμε πια και ειναι και ιερό καθήκον μας αυτη τη στιγμή, να αλλάξουμε τροπο διδασκαλίας. Ο κλασσικός τρόπος διδασκαλίας με τις απλές ερωτήσεις κατανόησης της ύλης που προϋποθέτει παπαγαλια πρεπει άμεσα να αντικατασταθει απο ερωτήσεις με τη μορφή βιωματος, καθημερινού προβλήματος, μελέτη περίπτωσης, και οτι αλλο μπορει το ανοιχτό εκπαιδευτικό μυαλό του καθηγητή οικιακής οικονομίας να σκεφτεί αρκεί να επιτευχθεί ο στόχος, που δεν θα πάψω στιγμή να υπενθυμίζω και ειναι η θετικη συναισθηματική εμπλοκή των μαθητών μας με το μάθημα , και στην συνεχεια των οικογενειών και της κοινωνίας. 
Εξάλλου, ισως υποχρεωθουμε με το νέο ΑΠΣ που θα ακολουθηθει( δική μου πεποίθηση) και το οποίο ακολουθεί μέθοδο ερευνητικής εργασίας. 
Σύντομα θα εχουμε μια ηλεκτρονική τάξη, στην οποία σας παρακαλω να συμμετέχετε, προκειμένου να συζητήσουμε και τέτοια θεματα αλλα και να σας δώσω τις προτάσεις μου για ολα αυτα, πριν αρχίσουν οι επισκέψεις στις πόλεις σας. ( αν μας επιτραπει φυσικα λόγω της οικονομικής κατάστασης).
Να θυμίσω κατι ακομη: με εγγραφο μας, οι Σχολικές Σύμβουλοι, και ο σύλλογος αποφοίτων, διεκδικούμε σθεναρά την διδασκαλια της ερευνητικής δράσης της Σχολικής και Κοινωνικής ζωής και της αντίστοιχης του Περιβάλλοντος και της αειφορίας σε Α ανάθεση απο την ειδικότητα μας. 
Θεωρώ οτι το πρώτο μπορούμε να το πάρουμε αν ασκηθούν οι κατάλληλες πιέσεις. Ομως το δεύτερο, παρότι ξέρουμε καλα οτι ειναι μέρος των σπουδών μας, θα ειναι δύσκολο. Οφείλουμε να ειμαστε ρεαλιστές και να μην ονειροβατουμε οπως ισως το κάναμε πολλα χρονια πριν, οταν η ελειψη ανεργίας καθηλωσε κάθε διεκδίκηση και επαγρύπνηση. Δυστυχώς, η ευκαιρία που μας δίνεται να διαφημίσουμε τις περιβαλλοντικες γνώσεις μας μεσα απο τα περιβαλλοντικά προγράμματα, σε ενα εκπαιδευτικό περιβάλλον που αγνοεί εντελώς το διδακτικό μας αντικείμενο, χάνεται μεσα στην καθημερινότητα. Τα δικά μου στοιχεία λένε οτι μονο 10% απο τους καθηγητές οικιακής οικονομίας αναλαμβάνουν περιβαλλοντικά προγράμματα με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ειμαστε ισως εμεις οι πρωτοπόροι σε αυτο τον τομέα. Και πριν προλάβετε να θυμωσετε με αυτα που λέω, σκεφτείτε πόσοι απο τους συναδέλφους σας ξέρουν οτι βασικό μέρος των σπουδών μας ειναι το περιβάλλον και οι σπουδές στην αειφορία. Και τότε θα καταλάβετε τι εννοω. Νομίζω οτι ειναι η ωρα που πρεπει να δούμε τα πράγματα εντελώς ρεαλιστικά, και να παλεύουμε για ολα, αλλα προετοιμασμένοι για την πραγματικότητα. Και φυσικα ο καθένας ,η καθεμιά απο εμάς, να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί στο διδακτικό του έργο αλλάζοντας τις νοοτροπίες και την οπτική στη διδασκαλία του μαθήματος μας.
Σύντομα θα μιλήσουμε και απο κοντά αλλα και συχνότερα μεσα απο την ηλεκτρονική Τάξη, η οποία ελπιζω να αποκτήσει ακομη περισσότερους ´ μαθητές ´ αφου θεωρώ οτι μπορει να ειναι το καλύτερο εργαλείο που διαθέτουμε αυτη τη στιγμή, στις παρούσες δύσκολες συνθήκες!
Καλη σχολικη χρονια, με υγεια, κουράγιο και τη δύναμη που τοσο εχουμε ανάγκη!!!!!