Καλή σχολική χρονιά σε όλους και όλες.
Ξεκινάμε αυτή τη σχολική χρονιά με δεδομένες τις αλλαγές που έγιναν στο μάθημα μας, παρόλους τους σημαντικούς αγώνες του κλάδου τον περασμένο Ιούνιο.
Θεωρώ, ότι με δεδομένες και τις σημαντικές αλλαγές στο γυμνάσιο , θα είμαστε ίσως και η μοναδική ειδικότητα που θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε πλήρως στα νέα εκπαιδευτικά θέματα αφού δεν θα είναι καινούριο σε μας το γεγονός της έλλειψης γραπτών εξετάσεων του Ιουνίου όσο και το ότι η δική μας διδακτική μεθοδολογία ανταποκρίνεται πλήρως στις προαπαιτούμενες του γυμνασίου γι αυτή τη σχολική χρονιά παρότι οι υπεύθυνοι του Υπουργείου αδυνατούν να το καταλάβουν.
Σήμερα ανακοινώθηκε από το ΙΕΠ η αναδιοργάνωση της ύλης για το μάθημα μας καθώς και οδηγίες για την διδασκαλία του. Σας το παραθέτω αυτούσιο και στην συνέχεια σας δίνω τις δικές μου οδηγίες - συμβουλές ( περιορισμένες για την ώρα, αλλά ο στόχος μου είναι να νιώσετε λιγότερο αγχωμένοι με τις αλλαγές και να σας υπενθυμίσω ότι είμαι στο πλάι σας) για το πως πρέπει να εξελιχθεί η διδασκαλία περαιτέρω.
Ξεκινάμε με το γεγονός ότι θα διδάσκουμε ΚΑΙ από τα δυο βιβλία Οικιακής Οικονομίας, και από εκείνο που είναι αποκλειστικά για την Α τάξη αλλά και από το άλλο που αναφέρεται στο Α και Β τάξη.
Είναι λογικό ότι μπορεί να υπάρξουν δυσκολίες σε αυτό, αφού οι μαθητές μπορεί να το ξεχνάνε κλπ και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει γίνει από εσάς η κατάλληλη προετοιμασία προκειμένου να προβλέπεται ο τρόπος διδασκαλίας σε όλες τις περιπτώσεις.
Το βασικότερο θέμα είναι η στοχοθεσία, γενική και ειδική. Θα πρέπει πάνω από όλα να μπαίνουν οι γενικοί στόχοι όπως αυτοί αναφέρονται στις οδηγίες του ΙΕΠ αλλά από κεί και πέρα θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε στους πιο ειδικούς που θα τίθενται σύμφωνα με τις ειδικές ανάγκες που έχουν οι δικοί μας μαθητές, στα δικά μας σχολεία.
Ξεκινάμε με το πρώτο κεφάλαιο και ένα παράδειγμα πως θα πρέπει να δομηθεί η διδασκαλία του.
Εννοείται ότι ξεκινάμε με το κεφάλαιο της Οικογένειας όπως πάντα είναι το βασικότερο για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας στην προσαρμογή στο Γυμνάσιο και στην αίσθηση του "ανήκειν" στην νέα ομάδα στην οποία ήρθαν.
Στο πρώτο κεφάλαιο τίθεται ο βασικός σκοπός που είναι :
ΣΤΟΧΟΣ: Εμβαθύνω σε βασικούς κοινωνικούς θεσμούς
|
Σύμφωνα λοιπόν με αυτόν υπάρχει ένας συνδυσμός μέσα από τα κεφάλαια και του βιβλίου της Α τάξης αλλά και του βιβλίου της Α και Β τάξης προκειμένου σε κάθε περίπτωση να υπάρξει επεξεργασία του θέματος από όλες τις πλευρές. Έτσι στην συνέχεια και ανάλογα με το επιμέρους κεφάλαιο το οποίο εξετάζεται μπαίνουν οι επιμέρους στόχοι, και καθορίζονται από τον εκπαιδευτικό οι ειδικοί στόχοι.
Έτσι , πχ, ξεκινώντας τα πρώτα μαθήματα βασικός στόχος είναι:
Οι μαθητές/-τριες να κατανοήσουν τη
σημασία του θεσμού της οικογένειας
για τη δημοκρατία, την κοινωνία και
το κράτος
Άρα ακολουθώντας τον γενικό στόχο και τις σελίδες του βιβλίου όπως αυτές περιγράφονται καθώς και τα ειδικά σχέδια μέσα από την πληροφόρηση των ειδικών ιστοσελίδων όπου αυτές αναφέρονται κάνουμε την επεξεργασία και διδασκαλία του μαθήματος.
Γενικά θα πρέπει να συνδυαστούν και τα δυο βιβλία όπως αυτό φαίνεται από τις οδηγίες και η ειδική μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί θα είναι η διερευνητική όπως ήδη την χρησιμοποιούμε.
Στις οδηγίες υπάρχουν μερικές πηγές πληροφόρησης οι οποίες είναι πραγματικά πολύ σημαντικές και μπορούν να οδηγήσουν σε διδακτικά σενάρια.
Είναι σκόπιμο να χρησιμοποιηθούν οι λέξεις κλειδιά του βιβλίου του μαθητή, να μελετήσετε επίσης καλά τα αντίστοιχα θέματα από το βιβλίο του καθηγητή και το μάθημα να οργανωθεί και διδαχθεί με μεθοδολογίες όπως αυτές πριγράφονται στις οδηγίες.
πχ.
|
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου