Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013 | By: Eva Krokidi

Ιδέες για το μαθημα απο συνάδελφο!!!!


Σας παραθέτω τις ιδέες της συναδέλφου Δώρας Κουτσομητρου για την διδασκαλία του μαθήματος μας οπως τις μοιράστηκε μαζι μου. Ελπιζω να δώσουν έμπνευση και σε άλλους-ές!!!!!την ευχαριστω πολυ!!!!

´´Σου στέλνω και μερικές από τις δικές μου ιδέες για βιωματικές δράσεις, στη Α΄ γυμνασίου, για το 1ο κεφ. Ήδη η πρώτη μας συνάντηση ήταν βιωματική : Ανά δυάδες σε 5 λεπτά, μίλησε ο ένας στον άλλο για τον εαυτό του και μετά ο ένας παρουσίασε τον άλλο στην τάξη. Έπειτα στο μάθημα 1.1 (γ) : τα χαρακτηριστικά της ελληνικής οικογένειας σήμερα, έγινε βιωματική άσκηση με φύλλο εργασίας για την ισότητα των 2 φύλων μέσα στην οικογένεια, με έμφαση στον καταμερισμό των οικιακών εργασιών. έτσι μιλήσαμε για τα στερεότυπα, τον τρόπο που μεγαλώνουν αγόρια και κορίτσια, αν υπάρχουν "αντρικές" και "γυναικείες" δουλειές κ.τ.λ. Έπειτα στη συγγένεια, φτιάξαμε το οικογενειακό δέντρο, μιλήσαμε για τους παπούδες (σε συνδυασμό και με την παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας),τη θέση τους στη σημερινή οικογένεια, το δέσιμο των οικογενειών, ακόμα και το κυριακάτικο τραπέζι!!
Στο μάθημα 1.2 μιλάμε για την υιοθεσία, την αναδοχή και τα παιδικά χωριά SOS, διαβάζοντας αληθινές ιστορίες ενώ τα φύλλα εργασίας έχουν να κάνουν περισσότερο με το συναισθηματικό κομμάτι. 
Έπειτα, στο μάθημα 1.3, "στο σχολείο", σκέφτομαι να εντάξω την ενδοσχολική βία, προβάλοντας μικρά βίντεο με φύλλα εργασίας και σχολιασμό.
Στο μάθημα 1.4, στα ΜΜΕ, η σκέψη μου είναι να μιλήσουμε για το internet, και τους κινδύνους του, μάλλον με "μελέτη περίπτωσης".
Αυτά για το πρώτο κεφάλαιο. Φέτος νιώθω πιο άνετα στην πρώτη, καθώς οι δύο ώρες μας έλυσαν τα χέρια. τα προηγούμενα χρόνια μας πίεζε ο χρόνος.
Η περιβαλλοντική που έκανα πέρυσι, μου άνοιξε κυριολεκτικά τα μα΄τια στα βιωματικά, καθώς συνεργαστηκα με μια συνάδελφο που ήταν 4 χρόνια στο ΚΠΕ και χρησιμοποιούσε αυτή τη μέθοδο συνεχώς.´