Θα ήθελα να σας θυμίσω μερικά πράγματα σχετικά με την διδασκαλία του μαθήματος μας ειδικά στην Α Γυμνασίου.
Μόλις μου έκανε μια μαμά "παράπονα" για την καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας μαθήτριας Α Γυμνασίου. Η αξιόλογη συνάδελφος μας ξεκίνησε το μάθημα στην Α Γυμνασίου με το κεφάλαιο της διατροφής και μάλιστα την πρώτη ώρα που μπήκε στην τάξη. Φυσικά και μπορεί να γίνει αυτό, όμως θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια από παιδαγωγικής πλευράς και στοχεύοντας πάντα στο καλύτερο για το μάθημα μας. (Τα σχόλια μου αφορούν στο θέμα της συμβουλευτικής. Το μόνο που περιμένω είναι να σκεφτείτε αυτά που σας παραθέτω.)
Η Α γυμνασίου έχει παιδάκια που μόλις μπήκαν στο Γυμνάσιο από το δημοτικό. Έχουν επομένως να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες οι οποίες είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες που ήξεραν. Νιώθουν ότι βρίσκονται σε ένα νέο περιβάλλον, και πρέπει εμείς ειδικά, οι καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας να τα κάνουμε να νιώσουν ότι μπορεί να έχουν και εδώ μια οικογένεια. Για να γίνει αυτό θα ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. Φυσικά, έχω επισημάνει πολλές φορές ότι το μάθημα ΔΕΝ πρέπει να αποστηθίζεται αλλά βάζοντας συγκεκριμένους στόχους να δουλεύεται βιωματικά και βασισμένοι στις εμπειρίες των μαθητών μας.
Έτσι μέσα από το κεφάλαιο της οικογένειας οι μαθητές-τριες μας θα νιώσουν πιο οικεία , θα καταλάβουν τι σημαίνει μέλη μιας ομάδας, στην οικογένεια τους αρχικά και ύστερα στην σχολική κοινότητα, να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους, τα συναισθήματά τους, θα καταλάβουν ότι και η τάξη μπορεί να είναι μια οικογένεια.
Οι δραστηριότητες για να επιτευχθούν τα παραπάνω μπορεί να είναι:
Μια φωτογραφία μιας οικογένειας, παλιά ή και σύγχρονη
Ένα βιντεάκι μιας οικογένειας, από μια διαφήμιση ή κάτι άλλο. Αυτά θα συνοδεύονται από ένα εύκολο φύλλο εργασίας με απλές ερωτήσεις του τύπου: πόσα μέλη έχει αυτή η οικογένεια, πόσα μέλη η δικιά σας. Πώς ήταν τότε η οικογένεια, χαρακτηριστικά γνωρίσματα, και πως είναι σήμερα. Περιγραφές που μπορεί να οδηγήσεις σε δραματποιήσεις, παιχνίδια ρόλων, σενάρια, ιστορίες για οικογένειες σε διάφορες εποχές, σε διαφορετικές χώρες.
Σκόπιμο θα είναι επίσης να φτιαχτεί ένα οικογενειακόδένδρο και υπάρχει και ιστοσελίδα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε γι αυτό, αλλά αρκεί και μια απλή αφίσα όπου τα παιδιά θα βάλουν τα ονόματα των μελών της οικογένειας τους και με φωτογραφίες πάνω -δίπλα σ αυτά.
Υπάρχουν πάρα πολλές ιδέες ακόμη.
Επιστώ βέβαια την προσοχή στις περιπτώσεις παιδιών από μονογενεικές οικογένειες, ορφανά ή με προβλήματα στα σπίτια τους, τα οποία θα βγουν σίγουρα στην πορεία. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι οι οικογένειες έχουν αλλάξει δομή και οι ορολογίες πολλές φορές μπορεί να μην έχουν τόση σημασία. Δώστε σημασία στην αξία της οικογένειας στην οποία μεγαλώνει ένας άνθρωπος με αγάπη και αξίες και όχι τα άτομα που αποτελούν αυτή την οικογένεια.
Σκεφτείτε και ότι άλλο θα μπορούσε να είναι χρήσιμο και σκόπιμο για την δική σας τάξη. Και είμαι στην διάθεση σας πάντα γι ότι άλλο μπορείτε να σκεφτείτε και να επεξεργαστείτε.
Μόλις μου έκανε μια μαμά "παράπονα" για την καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας μαθήτριας Α Γυμνασίου. Η αξιόλογη συνάδελφος μας ξεκίνησε το μάθημα στην Α Γυμνασίου με το κεφάλαιο της διατροφής και μάλιστα την πρώτη ώρα που μπήκε στην τάξη. Φυσικά και μπορεί να γίνει αυτό, όμως θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια από παιδαγωγικής πλευράς και στοχεύοντας πάντα στο καλύτερο για το μάθημα μας. (Τα σχόλια μου αφορούν στο θέμα της συμβουλευτικής. Το μόνο που περιμένω είναι να σκεφτείτε αυτά που σας παραθέτω.)
Η Α γυμνασίου έχει παιδάκια που μόλις μπήκαν στο Γυμνάσιο από το δημοτικό. Έχουν επομένως να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες οι οποίες είναι πολύ διαφορετικές από εκείνες που ήξεραν. Νιώθουν ότι βρίσκονται σε ένα νέο περιβάλλον, και πρέπει εμείς ειδικά, οι καθηγητές-τριες Οικιακής Οικονομίας να τα κάνουμε να νιώσουν ότι μπορεί να έχουν και εδώ μια οικογένεια. Για να γίνει αυτό θα ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. Φυσικά, έχω επισημάνει πολλές φορές ότι το μάθημα ΔΕΝ πρέπει να αποστηθίζεται αλλά βάζοντας συγκεκριμένους στόχους να δουλεύεται βιωματικά και βασισμένοι στις εμπειρίες των μαθητών μας.
Έτσι μέσα από το κεφάλαιο της οικογένειας οι μαθητές-τριες μας θα νιώσουν πιο οικεία , θα καταλάβουν τι σημαίνει μέλη μιας ομάδας, στην οικογένεια τους αρχικά και ύστερα στην σχολική κοινότητα, να μιλήσουν για τις εμπειρίες τους, τα συναισθήματά τους, θα καταλάβουν ότι και η τάξη μπορεί να είναι μια οικογένεια.
Οι δραστηριότητες για να επιτευχθούν τα παραπάνω μπορεί να είναι:
Μια φωτογραφία μιας οικογένειας, παλιά ή και σύγχρονη
Ένα βιντεάκι μιας οικογένειας, από μια διαφήμιση ή κάτι άλλο. Αυτά θα συνοδεύονται από ένα εύκολο φύλλο εργασίας με απλές ερωτήσεις του τύπου: πόσα μέλη έχει αυτή η οικογένεια, πόσα μέλη η δικιά σας. Πώς ήταν τότε η οικογένεια, χαρακτηριστικά γνωρίσματα, και πως είναι σήμερα. Περιγραφές που μπορεί να οδηγήσεις σε δραματποιήσεις, παιχνίδια ρόλων, σενάρια, ιστορίες για οικογένειες σε διάφορες εποχές, σε διαφορετικές χώρες.
Σκόπιμο θα είναι επίσης να φτιαχτεί ένα οικογενειακόδένδρο και υπάρχει και ιστοσελίδα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε γι αυτό, αλλά αρκεί και μια απλή αφίσα όπου τα παιδιά θα βάλουν τα ονόματα των μελών της οικογένειας τους και με φωτογραφίες πάνω -δίπλα σ αυτά.
Υπάρχουν πάρα πολλές ιδέες ακόμη.
Επιστώ βέβαια την προσοχή στις περιπτώσεις παιδιών από μονογενεικές οικογένειες, ορφανά ή με προβλήματα στα σπίτια τους, τα οποία θα βγουν σίγουρα στην πορεία. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι οι οικογένειες έχουν αλλάξει δομή και οι ορολογίες πολλές φορές μπορεί να μην έχουν τόση σημασία. Δώστε σημασία στην αξία της οικογένειας στην οποία μεγαλώνει ένας άνθρωπος με αγάπη και αξίες και όχι τα άτομα που αποτελούν αυτή την οικογένεια.
Σκεφτείτε και ότι άλλο θα μπορούσε να είναι χρήσιμο και σκόπιμο για την δική σας τάξη. Και είμαι στην διάθεση σας πάντα γι ότι άλλο μπορείτε να σκεφτείτε και να επεξεργαστείτε.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου