Πολλοί και πολλές από τους-τις αναπληρωτές-τριες συνειδητοποίησαν ότι τους λείπουν ώρες. Μια καλή λύση, και όχι μόνο για αυτούς-ες αλλά και για τους μόνιμους-ες, για πολλούς σημαντικούς λόγους με βασικότερο την ενίσχυση του μαθήματος μας μέσα από αυτά.
Και επειδή τα προγράμματα Αγωγής Υγείας αλλά και τα Περιβαλλοντικά έχουν συγκεκριμένες διαδικασίες σας τις μεταφέρω εδώ.
1. Πρέπει να βρείτε ένα συνεργάτη, ένα συνάδελφο άσχετης ειδικότητας που θα θελήσει να σας συντροφέψει σε αυτό το ταξίδι. Βέβαια για να έρθει στην παρέα σας θα πρέπει να έχετε υπόψη σας τι θα θέλατε να κάνετε, ποιο θα θέλετε να είναι το γενικότερο θέμα σας. Π.χ. ας πουμε διατροφή, ή κάτι οικολογικό, ή κάτι με διατροφικές συνήθειες. Να έχετε υπόψη ότι μόνο εσείς που θα είστε και οι υπεύθυνοι του προγράμματος, (και το όνομα του -της θα είναι πρώτο στην αίτηση) θα είστε εκείνοι που θα κερδίσετε τις 2 ώρες. Ο δεύτερος δεν τις παίρνει. (ΠΡΟΣΟΧΗ λοιπόν, να μην μπείτε εσείς σε πρόγραμμα άλλου παρά μόνο γιατί το κάνετε κέφι).
2. Πρέπει να βρείτε μια ομάδα μαθητών που θα σας ακολουθήσει. Μπορεί να είναι ένα μικρό τμήμα, αλλά και απλά αφού το πείτε στις τάξεις σας να μαζέψετε εκείνους-ες που πραγματικά θέλουν να συμμετέχουν.Ο αριθμός της ομάδας καλύτερα να μην ξεπερνάει τα 20 άτομα, αν και κανονικά θα έχετε και κάποιες διαρροές, οπότε μπορεί να πάρετε και παραπάνω.
3. Επιλογή θέματος. Εδώ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις. Μπορείτε να το έχετε βρει εσείς και να το ανακοινώσετε από την αρχή. Αυτό σας σώζει από περιττές λεπτομέρειες που σε κάποιο αρχάριο μπορεί να παίξει ρόλο, αλλά πολλές φορές οι μαθητές-τριες νιώθουν ότι τους το επιβάλλετε. Άλλη πρόταση είναι να δώσετε μια γενική εικόνα, μια θεματική ενότητα, να κάνετε μια συνάντηση με την ομάδα σας, μαθητές-συνεργάτη καθηγητή, και εκεί να θέσετε τις σκέψεις σας για τους στόχους του προγράμματος, να τους προτείνετε θέματα και να αποφασίσετε όλοι-ες μαζί. Αυτό βοηθάει από την αρχή για την δυναμική της ομάδας η οποία είναι πολυ σημαντική για την άριστη υλοποίηση ενός προγράμματος.
4. Φυσικά, πριν από όλα αυτά θα το έχετε συζητήσει με τον διευθυντή-τρια τους σχολείου. Θα του-της έχετε δηλώσει την πρόθεσή σας, και έτσι θα τον -την έχετε προετοιμάσει για την αίτησή σας. Έτσι, αφού η ομάδα και το θέμα έχουν ολοκληρωθεί, θα το φέρετε στο σύλλογο διδασκόντων που θα σας δώσει και την έγκριση του σχολείου για να συνεχίσετε.
5. Ύστερα θα κάνετε την αίτησή σας, η οποία λογικά θα βρίσκεται στο σχολείο. Τώρα θα πρέπει να έρθετε και σε επαφή με τον-την Υπεύθυνο-η Αγωγής Υγείας της περιοχής σας προκειμένου να του δηλώσετε την υποψηφιότητά σας, να σας πει λεπτομέρειες για τις προθεσμίες, αλλά και να δηλώσετε συμμετοχή σε σεμινάρια που ίσως υλοποιήσουν. (σας τα συστήνω ανεπιφύλακτα, ειδικά αν είναι βιωματικά. Το κέρδος σας θα είναι τεράστιο, και όχι μόνο για το πρόγραμμα!!!!!)
Μερικά θέματα που πρέπει να προσέξετε!!!!
Το πρόγραμμα κανονικά θα πρέπει να υλοποιείται εκτός ωρών διδασκαλίας. Συνήθως γίνονται στο τέλος των μαθημάτων, ή και Σάββατα. Εσείς με την ομάδα σας θα το αποφασίσετε.
Να ξέρετε ότι το πρόγραμμα ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ πρέπει να είναι μάθημα. Είναι κάτι διαφορετικό, πολύ πιο ευχάριστο για τα παιδιά, με καθαρά βιωματικές μεθόδους. Εσείς, είστε μόνο οι συντονιστές καθοδηγητές του εγχειρήματος, και τα παιδιά βρίσκουν εκείνα που πρέπει για να έχουμε επίτευξη των στόχων, οι οποίοι πρέπει να έχουν τεθεί από την αρχή. Στο τέλος του προγράμματος θα κάνετε μια παρουσίαση του στη σχολική κοινότητα.
Θέματα που μπορείτε να πάρετε: Στα αντίστοιχα γραφεία υπάρχει πληθώρα θεμάτων. Θα πρέπει να προσέξετε το θέμα να είναι συγκεκριμένο και ορισμένο γιατί αλλιώς θα χαθείτε σε κάτι πολύ ανοιχτό. Π.χ. στα θέματα διατροφής, θα μπορεί να είναι το πρωινό στους εφήβους ή στους μαθητές του σχολείου σας, αλλά όχι η μεσογειακή διατροφή γενικά.
Σας δίνω μερικές συνδέσεις που μπορείτε να βρείτε και άλλες λεπτομέρειες.
Η ιστοσελίδα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αχαίας.
Η ιστοσελίδα της Αγωγής Υγείας Σερρών με υπεύθυνη την συνάδελφο κ. Ευθυμιάδου.
Στη διάθεσή σας για ότι άλλο θελήσετε. Καλή δύναμη!!!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου